IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Suzuki пенсионира преждевременно легендата Jimny

Наследникът на малкия всъдеход е все по-близо до превиерата си

Suzuki пенсионира преждевременно легендата Jimny

За намеренията на Suzuki да изпрати в пенсия един от най-старите рамни всъдеходи в света – субкопактния Jimny, се знае от доста време, но се очакваше производството на легендарния модел да продължи до края на годината. В крайна сметка японците решиха да се откажат от автомобила по-рано от предвиденото.

Suzuki пенсионира преждевременно легендата Jimny

Основната причина е, че в Япония от февруари тази година е официално забранено да се продават автомобили без система за стабилизация. Самият Jimny се произвежда от септември 1998 г., като до този момент не е претърпял съществени изменени в конструкцията си. Затова в Suzuki прецениха, че не е целесъобразно да оборудват дългия 3,6 метра модел с такава система и сложиха край на производството му.

Очаква се приемникът на Jimny да бъде представен до края на годината, а производството му да стартира през февруари 2019 г. Моделът ще съхрани основните качества на оригиналния кросоувър – компактни размери, рамна каросерия, непрекъснат заден мост и трансмисия с демултипликатор. Дизайнът му ще бъде още по-ръбат, като изцяло ще се залага на всъдеходните качества.

Suzuki пенсионира преждевременно легендата Jimny

Настоящият 1,3-литров мотор с 85 к.с., както и турбодизелът с 63 к.с., също ще бъдат пенсионирани, а тяхното място ще заеме нов 1,0-литров бензинов турбомотор със 111 к.с. и 1,2-литров атмосферен агрегат с 90 к.с.

Снимки: Suzuki

Тагове: suzuki jimny
0 от 500
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Че е страхотно - страхотно е и наистина няма аналог! Дайхатсуту е съвсем друга машина. Малко по-комфортно е с по-голямо разстояние между осите и от там следва, че не е така проходимо, но и двете са супер. Едното съм го карал, а на другото съм се возил. Ако ми трябва за изключително труден терен нещо без да се замисля вземам Сузукито. Ако ще карам по трудни терени и не толкова трудни Дайхатсуту е добър вариант. И двете ги карат много в Австрия и Швейцария. 2 алпийски държави. Явно знаят защо!
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Страхотно джипче без аналог освен може би Дайхатсу Териос,но то мисля,че не е така проходимо.