Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Производител на водородни камиони се заяде с Tesla

Компанията Nikola Motor събра поръчки за 8 млрд. долара

Производител на водородни камиони се заяде с Tesla

Американската компания Nikola Motor, която разработва камиони на водородни клетки, обяви, че общата сума на получените поръчки от клиенти е превишила 8 млрд. долара. Фирмата е решила повече да не взима капаро от клиентите си, а тези, които са го внесли по-рано, ще получат парите си обратно, като няма да губят своето място в списъка.

Производител на водородни камиони се заяде с Tesla

От Nikola Motor подчертават, че на се похарчили нито долар от парите на клиентите си, като по този начин се заядоха с Tesla Motor. Компанията на Илон Мъск иска 20 000 долара предплата за своя камион на ток Semi. Според експерти, това се прави, за да може Tesla да запълни дупките в бюджета си.

Стартът на производството на Semi е планиран за 2019 г., докато машините на Nikola Motor ще се появят едва през 2021 г. Гамата на марката се състои от флагмана Nikola One, в чиято кабина има легло за водача, както и от по-малкия Nikola Two.

Двата камиона се задвижват от силови агрегати eAxle, разработка на Bosch. Те обединяват в един модул електромотор, трансмисия и управляваща електроника. Мощността на системата е 1000 к.с. Батерията с капацитет 320 кВт/ч, която се захранва от водородни клетки, ще осигурява пробег от над 1600 км.

По-рано тази година Nikola Motor обяви старт на строителството на нов завод за 1 млрд. долара във Финикс, щата Аризона. Според шефа на компанията Тревор Милтън, предприятието ще започне да функционира през октомври.

Снимка: Nikola Motor

 

Тагове: tesla semi nikola motor
0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    grainis ( преди 1 година )
    Животът на най-новите водородни клетки е около 20000 часа или две години и половина при постояна употреба. Няма да казвам каква е цената и теглото им. Цената на водорода пък е 10 долара на килограм. При тези параметри е цяло чудо, че все пак се намират клиенти за този камион. В този ред на мисли, вече съществува технология за производство на стехиометрична кислородно-водородна (SOH) газова смес на цена 0,10 долара на кг, която би могла да захрани компактна и мощна газова турбина fuels.alle.bg
  • #2
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абе мидо Бисерна, пак ръсиш Бисер след Бисер. Всяка една фирма е начертала ясен път на своите батерии. Първо служат в автомобила, след това се изкупуват от компаниите производителки и с или без рециклиране на дефектирали клетки, поемат вторият си живот в батерии за съхранение на енергия от ВЕИ, домашни или на ютилити компаниите, а след това(15-20 години) материалите им се рециклират защото са ценни и скъпи и служат за производство на нови батерии. Ти златните бижута хвърляш ли си ги и къде?
  • #1
    7 rate up comment 17 rate down comment
    KLASIKA ( преди 1 година )
    Виж на Камиони може и да стане ,защото това е една цяла електрифицирана "ТЕЦ" станция с три отделни компонента напълно противоположни един от друг и във всъщото време зависят всяка една от друга,защото взаимно "организират"химическите реакции и основават едно цяло задвижващо звено.Пък и резервоара е твъде специфичен и доста сложен. Затова ги няма масово при колите. И още не е изчислено,а само „предположително”кога ще свърши пробега при колите ,до колко ще изкарат,ще се купуват ли втора ръка след като няма ясна концепция за техния край и накрая какво ще правят с отпадъка вв който ще се превърнат ,защото няма да стават за скрап заради „обосновани”рискове......