IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Rolls-Royce прави електрически модел заради Китай

Все още няма батерии, които да отговорят на изискванията на британците

Rolls-Royce прави електрически модел заради Китай

Бъдещият електрически модел на британската марка Rolls-Royce изглежда неизбежен, но не заради причините, които веднага ви биха дошли на ум. Основният мотив британската класика да се насочи към електрификацията е търсенето на такива модели на някои от важните за Rolls-Royce пазари, като тук основно става въпрос за Китай.

Rolls-Royce прави електрически модел заради Китай

Това беше изрично потвърдено от шефа в BMW Group, отговарящ за електрическите системи за задвижване, Щефан Юрашчек. Той обаче уточни, че окончателното решение за такъв модел все още не е взето, въпреки че главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвос вече ентусиазирано заяви, че „електрификацията е пътят за развитие”.

Има и още нещо, в Rolls-Royce ще изчакат поне с няколко години преди лансират първия си електрически модел, тъй като достъпните днес технологии просто не отговарят на изискванията на марката.

С оглед на това, че например Phantom е автомобил със солидно тегло, продуктовия мениджър на модела Кристиан Ветах обясни, че съществуващите батерии биха осигурили на лимузината пробег от едва 193 километра с едно зареждане, което определено е недостатъчно. Според него, електрическият Rolls-Royce ще се превърне в реална възможност, когато на борда на луксозните британски возила може да се появи батерия, която да им осигури пробег около 500 километра.

Много е вероятно точно флагманът Phantom да стане първият модел в гамата на марката, който ще получи електрически вариант. Според Ветах, в компанията вече са готови с нова платформа за модела, която ще позволи да се произвежда и негов електрически вариант.

„В много отношения, двигателят, който използваме ние – 6,75-литров W12 с две турбини има задачата да наподоби тихата и плавна работа на електромотор”, многозначително обясни Ветах.

В същото време в Rolls-Royce явно ще прескочат фазата на хибридните автомобили. Наскоро шефът на компанията обясни, че интересът на клиентите на марката към такива возила е нулев, така че следващите големи новини ще са свързани с електрическото задвижване.

Снимка: Rolls-Royce

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Резервоара е 100литра батериите са 500кг защото общото тегло с 100квт батерия скача с 11кг и е с размерите на 85квт освен това виж разликата в теглото на 7ма серия или други марки между по-малките и 12 цилиндрови ДВГ да видиш че е към половин тон тоя двигател
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Двигателят трябва да е около и под 300кг, плюс 90кг скорости и 70кг гориво. За батерията тия 500кг, които ги гледаш са за 85kWh капацитет. Голямата на Tesla е около 700кг + 120кг за 2 електромотора. Така че, дори и при такива груби сметки се вижда, че теглото ще е много сериозно. Още повече пък не знам изобщо защо ще оспорваш инфото изнесено от компанията. Със сигурност имат една идея повече данни спрямо мен или теб, съответно са наясно какво говорят.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колко мислиш че тежи 6.75литровия 12 цилиндров двигател електромоторите ще тежат колкото заредения резервоар който предполагам е поне 100литра Фантома ще побере поне 130КВТ заради по големите размери във всеки случай поне ще е близо до 500 км а батерията на Тесла е 500кг не 700
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    А Аутомедиа да си оправят статията - двигателят е V12, не W12... това да не е Фолксваген
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Не са ти правилни сметките. Model X P100D тежи 2.5 тона, което е близо до Phantom. Само че, това тегло включва 700кг батерии. Добави 700кг батерии към теглото на RR и ще си по-близодо истината... айде да не са 700, а 500кг като махнеш ДВГ и сложиш електромотори. Отделно RR има много по-висок коефициент на въздушно съпротивление, спрямо Model X. И това е при еднаква челна площ.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Как да няма батерия Модел Х е близо до фантома по тегло и има половин метър по-малко междуосие и е по-тясно и минава 500км още малко и ще си повярват