Бъдещият електрически модел на британската марка Rolls-Royce изглежда неизбежен, но не заради причините, които веднага ви биха дошли на ум. Основният мотив британската класика да се насочи към електрификацията е търсенето на такива модели на някои от важните за Rolls-Royce пазари, като тук основно става въпрос за Китай.
Това беше изрично потвърдено от шефа в BMW Group, отговарящ за електрическите системи за задвижване, Щефан Юрашчек. Той обаче уточни, че окончателното решение за такъв модел все още не е взето, въпреки че главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвос вече ентусиазирано заяви, че „електрификацията е пътят за развитие”.
Има и още нещо, в Rolls-Royce ще изчакат поне с няколко години преди лансират първия си електрически модел, тъй като достъпните днес технологии просто не отговарят на изискванията на марката.
С оглед на това, че например Phantom е автомобил със солидно тегло, продуктовия мениджър на модела Кристиан Ветах обясни, че съществуващите батерии биха осигурили на лимузината пробег от едва 193 километра с едно зареждане, което определено е недостатъчно. Според него, електрическият Rolls-Royce ще се превърне в реална възможност, когато на борда на луксозните британски возила може да се появи батерия, която да им осигури пробег около 500 километра.
Много е вероятно точно флагманът Phantom да стане първият модел в гамата на марката, който ще получи електрически вариант. Според Ветах, в компанията вече са готови с нова платформа за модела, която ще позволи да се произвежда и негов електрически вариант.
„В много отношения, двигателят, който използваме ние – 6,75-литров W12 с две турбини има задачата да наподоби тихата и плавна работа на електромотор”, многозначително обясни Ветах.
В същото време в Rolls-Royce явно ще прескочат фазата на хибридните автомобили. Наскоро шефът на компанията обясни, че интересът на клиентите на марката към такива возила е нулев, така че следващите големи новини ще са свързани с електрическото задвижване.
Снимка: Rolls-Royce