В стремежа си да задоволят търсенето, повечето автомобилни производители разработват свои собствени електрически модели. За да сведат разходите си до минимум обаче, някои компании просто "взимат" популярни някога автомобили и ги преобразуват да се движат на ток.
Така в последните години се появи цял клон в автомобилната индустрия - електрификацията на ретро автомобили. По такъв начин Volkswagen реши да върне на пазара своя прославен някога Microbus, Mini електрифицира някои от моделите си, а Fiat оборудва с електрически двигагел градския си Fiat 500E.
Швейцарската Micro Mobility пък реши да възроди BMW Izetta, превръщайки я в икономична електрическа кола Microlino за шофиране в града. Компанията вече показа своя прототип на автомобилното изложение в Женева през март и планира да започне серийно производство през лятото.
Очаква се Microlino да бъде оборудван с батерия с капацитетт 8 kWh или 14,4 kWh. В първия случай пробегът на малкия автомобил ще бъде 120 км, а във втория - 215 км. Колата ще може да развива максимална скорост от 90 км / ч, което, според създателите й, е достатъчно за шофиране в населените места с техния трафик и липса на места за паркиране. Интересното е, че Microlino ще копира почти напълно Isetta, включително по отношение на вратата, която се отваря като на хладилник.
На първо време продажбите ще бъдат ограничени само в страните от Европа и то в тези, в които автомобилът ще премине лицензирането. Поради малките си размери, уникалния дизайн, ограничения скоростен режим и далеч непълното съответствие на стандартите за безопасност, Microlino рискува да не премине всички законодателни бариери за движение по пътищата. Следователно, може да се окаже, че електрическият Izetta в крайна сметка вероятно ще стане модел, който да се използва в прочутите курорти и туристическите улици на стара Европа.