IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bugatti се отказва от атака на рекорда за скорост

Компанията има по-важни неща за вършене, обяви нейният шеф

Bugatti се отказва от атака на рекорда за скорост

През юни 2016 г. бившият ръководител на Bugatti – Волфганг Дюрхаймер, обяви, че компанията му ще се опита да подобри световия рекорд за скорост за серийни автомобили със своя Chiron и така да влезе в Книгата на рекордите Гинес. Близо две годии по-късно обаче това така и не се случва. Защо?

Bugatti се отказва от атака на рекорда за скорост

Според новия шеф на марката – Стефан Винкелман, в Bugatti имат далеч по-важни неща за вършене от организацията и провеждането на опит за подобряване на рекордното постижение. Пред изданието Motor 1 босът заяви, че „може би някога в бъдещето ще бъде направен опит за рекорд, но самият той не знае за подобни намерения”.

Изявлението на Винкелман разочарова много хора, които искат да разерат на какво е способен Chiron и най-вече неговата нова версия Sport. Официално скоростта на хиперколата е ограничена на 380 км/ч, а за постигане на по-висока скорост Bugatti предлага допълнителен ключ. Тогава автомобилът може да вдигне 420 км/ч.

Според експерти, в Bugatti умишлено не бързат с опит за рекорд, тъй като все още не са разпродали целия тираж на колата си. До момента компанията е получила 320 поръчки за Chiron, като последните автомобили ще бъдат доставени на клиентите в края на 2021 г. Един евентуален неуспех в опита за рекорд обаче може да навреди на имиджа и съответно на продажбите на модела.

Хиперколата на Bugatti има доста сериозен съперник - Koenigsegg Agera RS, който през ноември успя да развие скорост от 446,97 км/ч. Шведската машина ускорява от 0 до 400 км/ч за 33,29 секунди, докато постижението а Chiron е 41,96 км/ч, което си е сериозна разлика. Още повече, че Agera RS не е флагманът на Koenigsegg. Компанията разполага с още по-сериозен играч в този клас – Regera, чиито характеристики остават тайна.

Факт е, че рекордът на шведите все още не е записан официално, тъй като не е измерен с нужното оборудване. Вероятно и това е причината, поради която в Bugatti не бързат да се пробват със своя Chiron. Като е известно, през 2010 г. именно Bugatti Veyron Super Sport разви 431 км/ч, като стана най-бързият автомобил в света. И това постижение бе официално признато, въпреки че 3 години по-късно бе анулирано, тъй като се оказа, че при колата е махнат ограничителя на скоростта, а това се брои за модификация, която е забранена от правилника.

Снимка: Bugatti

Тагове: bugatti chiron
0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан Йорданов ( преди 6 години )
    До господин анонимен. Къде за Бога е видял, че Rs е бил на ограничител и на последна предавка. Няма клип в мрежата купен от кокпита, ако разполага с такъв да го сподели а да не разправя врели не кипели
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    За кво да се пънат като са обречени. Така поне официално не са паднали.
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 6 години )
    С години плюех Вейрон защото беше с гаден дизайн и те правиха рекорди напъвайки се и с цел реклама за да бутат криво-ляво трудните продажби !Сега когато дизайна го направиха както аз искам в вид на Сцирон и вече ми харесва продажбите тръгнаха рязко и тотално,вече всичко е о-кей и няма нужда нищо да доказват!.....-не само колата е бърза ,но и дизайна го уцелиха най-накрая!Да се доказват другите и да излитат в орбита ако искат........Винаги ще има някой да иска да е по-бърз ,но не го прави като Сцирон.При другите при 330 км в час се пречистваш и се молиш на Свети Майка Лучия ,че ако оцелееш този този път повече никога няма да вършиш нищо лошо....ха ха.....Докато при Сцирон при 330 км в час е спокойно и сигурно!!!!ВИНАГИ КАЗВАМ: НАЙ-ВАЖЕН Е ДИЗАЙНЪТ!!!!!Добре ,че го разбраха!
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кога ще се научите, че Регера не е топ колата на Кьонигсег, и няма как да бие рекорд за скорост. Няма трансмисия с предавки, поне не и класическа. Вдига около 253 мили/ч на ограничител.Агера РС е топ колата им! И тя вдигна каквото можа, защото в едната посока скоростта беше на ограничител на последна предавка.
  • #1
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Шведите щяха да са много по-впечатляващи ако имаха техен двигател а не ползваха немски такъв.