Ако някой ден автомобилната индустрия учреди награда за най-успешни инвестиции, то шефовете на Geely ще трябва да я печелят няколко пъти подред със задна дата. Китайският гигант вече притежава няколко марки, тази седмица представи в Европа луксозната си марка Lynk & Co, а инвестициите му върнаха Volvo сред добрите примери за развитието на автомобилостроенето.
Сега нещо подобно се очаква да се случи и с Lotus. Британската икона също мина под контрола на Geely, заедно с много по-големия, но безлик Proton, а китайските инвестиции гарантират разширяване на моделната гама, в която естествено ще се появи и SUV. Дотогава обаче в Lotus трябва да намерят начин да задържат вниманието на публиката със специални версии на вече съществуващите модели и най-различни интересни активности.
Един такъв проект е завръщането на Lotus в моторните спортове, като партньорите в това начинание са сериозни – Geely Group Motorsport и Cyan Racing – тимът, доскоро известен като Polestar, който спечели световната титла в WTCC за 2017 година в края на 3-годишната си програма с Volvo S60 WTCC. Целта е участие в шведския GT шампионат, а новият тим Lotus Cyan Racing ще участва с Lotus Evora GT4 – автомобил, подготвен по най-популярните GT спецификации в пистовите надпревари.
Изборът на пилоти е впечатляващ: Тед Бьорк, световният шампион в WTCC за 2017 година, Ричард Йорансон, 5-кратен шампион в скандинавския пистов шампионат за туристически автомобили и принц Карл Филип, син на краля на Швеция и вицешампион в GT шампионата на родината си за миналата година.
Този проект на национално ниво е само началото на разрастването на Geely Group Motorsport. Предвижда се подготовката на още автомобили Evora GT4, които да бъдат предлагани на частни тимове, участващи във вече многобройните GT4 шампионати, както и завръщане в WTCC, вече в новата му форма WTCR, което най-вероятно ще стане през 2019 или 2020, тъй като със смяната на техническите правила Бьорк и Polestar/Cyan нямаше как да използват шампионския си S60 през 2018 година.