IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lotus слага началото на моторспорт програмата на Geely

Стартът е в шведския GT шампионат с Evora GT4

Lotus слага началото на моторспорт програмата на Geely

Ако някой ден автомобилната индустрия учреди награда за най-успешни инвестиции, то шефовете на Geely ще трябва да я печелят няколко пъти подред със задна дата. Китайският гигант вече притежава няколко марки, тази седмица представи в Европа луксозната си марка Lynk & Co, а инвестициите му върнаха Volvo сред добрите примери за развитието на автомобилостроенето.

Lotus слага началото на моторспорт програмата на Geely

Сега нещо подобно се очаква да се случи и с Lotus. Британската икона също мина под контрола на Geely, заедно с много по-големия, но безлик Proton, а китайските инвестиции гарантират разширяване на моделната гама, в която естествено ще се появи и SUV. Дотогава обаче в Lotus трябва да намерят начин да задържат вниманието на публиката със специални версии на вече съществуващите модели и най-различни интересни активности.

Lotus слага началото на моторспорт програмата на Geely

Един такъв проект е завръщането на Lotus в моторните спортове, като партньорите в това начинание са сериозни – Geely Group Motorsport и Cyan Racing – тимът, доскоро известен като Polestar, който спечели световната титла в WTCC за 2017 година в края на 3-годишната си програма с Volvo S60 WTCC. Целта е участие в шведския GT шампионат, а новият тим Lotus Cyan Racing ще участва с Lotus Evora GT4 – автомобил, подготвен по най-популярните GT спецификации в пистовите надпревари.

Lotus слага началото на моторспорт програмата на Geely

Изборът на пилоти е впечатляващ: Тед Бьорк, световният шампион в WTCC за 2017 година, Ричард Йорансон, 5-кратен шампион в скандинавския пистов шампионат за туристически автомобили и принц Карл Филип, син на краля на Швеция и вицешампион в GT шампионата на родината си за миналата година.

Този проект на национално ниво е само началото на разрастването на Geely Group Motorsport. Предвижда се подготовката на още автомобили Evora GT4, които да бъдат предлагани на частни тимове, участващи във вече многобройните GT4 шампионати, както и завръщане в WTCC, вече в новата му форма WTCR, което най-вероятно ще стане през 2019 или 2020, тъй като със смяната на техническите правила Бьорк и Polestar/Cyan нямаше как да използват шампионския си S60 през 2018 година.

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    12345 ( преди 6 години )
    Няма никакво значение за една фирма кой държи контролния пакет акции. Ако този, който ги държи, реши да запази марката и не изнесе производството другаде, тя ще си остане същата. От друга страна, може и английски лорд да я купи и да изнесе производството във Виетнам примерно. Кое е за предпочитане?
  • #1
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ако линк и ко е луксозна марка то мерседес-майбах ролс-ройс бентли бугати са ширпотреба в повече ми идва всеки ден китайски еднодневки да заливат медийното пространство само до преди 10 години средната класа в китай нямаше колело а днес китайското недоразумение волво и производните били премиум