Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Прогноза: Електромобилите ще станат по-евтини през 2025 г.

Според предвиждането на Bloomberg дотогава цените на батериите ще паднат 3 пъти

Прогноза: Електромобилите ще станат по-евтини през 2025 г.

Засега електромобилите са по-скъпи от колите с бензинови и дизелови двигатели от същия клас и със същото оборудване, но тази тенденция може да се промели през седващите 7 години, предвиждат експертите от издадието Bloomberg.

Прогноза: Електромобилите ще станат по-евтини през 2025 г.

Очакванията са автомобилите на ток на отделните марки да струват колкото стандартни модели с двигатели с вътрешно горене през 2024. Година по-късно електрически коли вече ще бъдат по-евтини, като това ще бъде постигнато с намаляване на цената на батериите и съответно увеличаване на производството им.

В момента 1 кВт/ч от литиево-йонна батерия струва около 208 долара и това е една от основните причини за високата цена на електромобилите. Увеличаването на масовото производство на акумулатори, според специалистите от Bloomberg, ще снизи тази стойност до 70 долара.

„Продажбите на електромобили ще продължат да растат през следващите години, но за създаване на истински масов пазар за тях цените на акумулаторите трябва да паднат значително. Производителите са наясно, че ако стонойстта на батерии постоянно расте, подобен резултат не може да бъде постигнат”, категоричен е анализаторът от New Energy Finance - Колин МакКерчер.

Според него, правителствените преференции за производителите ще играят много важна роля по пътя към подобряване на екологичната обстановка в мегаполисите. Тези субсидии също ще помогнат за сваляна на цените на електромобилите по пътя им към крайния потребител.

Снимка: BMW
 

Тагове: bloomberg
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    И.Ч. ( преди 1 година )
    70 долара за киловатчас е супер - това значи, че за градски нужди до 150 км на ден батерията ще е към 1500 долара, което е по-евтино от един нов двигател. А и кой и къде ти дава 8 години стандартна гаранция за двигател? Няма работещ човек на добра заплата, който да си вземе бензин или дизел за ежедневно ползване в този случай
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 1 година )
    "До предния, в Европа една трета от населението пуши, ако някой се е заинтересовал от рак на белите дорбове и не само защото пушенето (доказано) причинява и много други видеве рак .." Напълно съм съгласен с факта за тютюнопушенето, но има една същестествена подробност, а именно, че можеш да избереш дали да се тровиш с цигари или не, докато дизеловите канцерогенни сажди, NOx i SOx, няма как да откажеш да ги дишаш!
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е супер батериите стават по-евтини и леки значи и повече пробег и ускорение при смяна на батерията може да е над 100кила по-лека с разумна цена и повече капацитет
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така значи. Щом някой пуши или се топли на дърва, ние всички трябва да дишаме смрадта на грохнал дизелов голф.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    От миналата година Lg chem правят батерии за под $200/kwh
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А в България специално маса хора се отопляват на дърва, въглища, гуми и дишат толкова отрови, (освен цигарите), че газовете от дизела и бензина са като планински въздух.
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До предния, в Европа една трета от населението пуши, ако някой се е заинтересовал от рак на белите дорбове и не само защото пушенето (доказано) причинява и много други видеве рак първото нещо което ще направи е да спре цигарите. Ако махнеш децата и пенсионерите процента на пушачите скача още повече на почти половината от населението.
  • #2
    21 rate up comment 1 rate down comment
    tok ( преди 1 година )
    Колегата е решил, че е по-добре да живее на топло с рак на белите дробове (и не само), отколкото да вложи някой лев и да си направи отопление, което работи без ток. В големите градове кой е основния замърсител ако не ДВГ? И къде живее по-големия процент хора? В големите градове или до заводите за батерии?
  • #1
    3 rate up comment 20 rate down comment
    KLASIKA ( преди 1 година )
    Да.....,за да може да ги използват да дърпат важонетки....... Недай си боже да станат масови,то в повечето големи градове в Европа и Сащ ще спира тока през зимата и тогава ....,тогава ще разберат ,че ползата от електрокарите е никаква и ги караха когато има малко,а ако има много-много ще тънем в мрак през студа....бъррррр...студ! "-най-обичам гол да тичам през студа и чудни фигурки да правя с "пи....а" си по снега "..... -след пържените картофи най-обичам гол да тичам,защото няма ток........