IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

Комфорт, дискретност и консервативен дизайн: тази кола е всичко, което доскоро очаквахме... от Mercedes

В доброто старо време BMW правеше основно три коли, за три типа клиенти. Трета серия за онези, които искат нещо компактно и весело за каране. Пета серия за онези, които искат нещо весело, но им трябва и място за децата. И накрая Седма серия за онези, които са искали нещо весело, но после са се издигнали до главни изпълнителни директори.
Просто и ясно: ако не попадаш в тези три групи, значи не си клиент за BMW.

СЛЕД ТОВА ОБАЧЕ АЛЧНИТЕ ТИПОВЕ от маркетинга взеха връх и днес BMW има модел за абсолютно всеки. Примерно за млада майка с две деца и хоби икебана. За семейство с един велосипед и две кучета порода нюфаундленд. Или дори за току-що пенсиониран член на борда на директорите с наченки на подагра.
Днес караме последната рожба на тази свръх специализация: новото BMW Серия 6 Gran Turismo.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

ЧЕСТНО КАЗАНО, и ние не сме сигурни за кого точно е предназначено то. Но пенсионираният директор и подаграта му със сигурност ще се чувстват уютно в него.
6 Gran Turismo е духовният наследник на Серия 5 GT, която уж трябваше да е по-свежа алтернатива на "седмицата", но скоропостижно се спомина заради неособено изящния си дизайн.
Новата кола до голяма степен поправя това: не бихме я нарекли смайващо красива, но с елегантните линии и скосения си покрив няма нищо общо с туловището, когото наследява.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

ИДЕЯТА НА БАВАРЦИТЕ е да предложат комфорта и простора на Седмата серия, но в опаковка, която да ви отличава някак от другите изпълнителни директори.
Мястото вътре е съвсем сравнимо с това в "седмицата"; багажникът побира 610 литра, което е в територията на големите комбита. А позицията на седене е с почти 7 сантиметра по-високо, отколкото в Серия 5, така че ще задоволи и острата ви потребност да гледате отвисоко на другите.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

КАКТО ПОДСКАЗВА И ИМЕТО, това е кола, предназначена за дълги и спокойни пътешествия. Дори и на базовата версия с двулитровия турбобензин и 258 коня не й липсва мощност. Освен нея има трилитров бензин с 6 цилиндъра и 340 коня, и трилитров турбодизел с две различни степени на мощност.
Ние тестваме по-скромния дизел - 630d със задвижване на четирите колела. Между нас казано, 265-те му коня са всичко, от което ще имате нужда. Въртящият момент е колосален и прави изпреварването детска игра. Обявеният разход от 5.5 литра на 100 км е възможен само в розовите сънища на германски инженер. Но 7 на сто са наистина постижими и са отличен резултат за нещо толкова голямо и тежко.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

ТАЗИ КОНКРЕТНА КОЛА има и така нареченото "Интегрално активно управление" - което с прости думи означава, че и задните колела завиват леко при нужда. Резултатът е пъргавина, която не бихте очаквали от една двутонна машина.
Но въпреки всичко това Gran Turismoто не е спортна кола и е много далеч като усещане от Аudi А7 или от досегашната Серия 6 купе.

АКО ВИ ТРЯБВА ДОКАЗАТЕЛСТВО, просто погледнете настройките. В повечето BMW-та имате Комфорт, Спорт и Спорт плюс, при която електронните стабилизиращи системи са максимално ограничени. Тук няма "спорт плюс". Вместо това получавате "Комфорт плюс", в която автомобилът се полюлява като яхта.
Интериорът е почти идентичен с този от Серия 5 - тоест изпълнен с модерни технологии, но доста консервативен като дизайн. Управлението с жестове е ефектен начин да смаете пътниците си, но в реалния живот е по-лесно просто да завъртите бутона за усилване.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

ПОЛУЧАВАТЕ СЪЩО СИСТЕМА за нощно виждане, адаптивно въздушно окачване с активна стабилизация срещу накланяне, а също и асистент, който не просто паркира вместо вас, но и го прави, след като сте излезли от колата.
Виждаме само два проблема в този автомобил.

ПЪРВИЯТ Е, ЧЕ НЕ ПОЛУЧАВАТЕ всички тези неща даром. Версията 630d с xDrive започва от 138 хиляди лева, което е нормално за този сегмент. Но после добавяме 7 900 за адаптивното очакване, 4 000 за нощното виждане, 3 400 за панорамния покрив... Накрая, щом теглим чертата, тестовата ни кола излиза 202 779 лева. Тоест тя изобщо не е по-бюджетна алтернатива на Седма серия.

Тесен специалист: тестваме новото BMW 6 Gran Turismo

ЕДИНСТВЕНАТА ПРИЧИНА ДА Я изберете е, както казахме, за да се отличавате от пълчищата главни изпълнителни директори. Но и в това успехът на 6 GT е само частичен: предницата е твърде позната, твърде близка до тази на петицата, твърде консервативна.
Комфорт и консервативен дизайн: това BMW е всичко, което някога беше Меrcedes. Добре, че на хоризонта вече се задава новата Осма серия, за да върне нещата там, където сме свикнали да бъдат.

2993 куб. см работен обем
265 конски сили (при 4000 об/мин)
620 Нм максимален въртящ момент
6.0 секунди 0-100 км/ч

 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    вижся ( преди 6 години )
    Абе чета ви коментарите и да наистина нещо ново това ама като не ви харесва си карайте фордовете какъв е проблема толкова. Всичко е до човека и ако аз имам 125 хиляди лева за кола, това би било моят избор. Не заради това или онова технологий или глупости или някво хорско мнение на майстора Гошо от нсъседния блок гаража му - просто защото кто се обърн и я заключа ще се обърн още един път да погледна... дет се вика има два вид обувки - найки и ония чехли бумеранг на пазара - зависи от кой тип си..
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хехехе! ( преди 6 години )
    бенвенцата май яко сa възпалиха от клипа долу! )))))
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Мерц ( преди 6 години )
    Вижте дългоочакваната битка на ТИТАНИТЕ (и кой кой е!):https://***.youtube.com/watch?v=EfZtr6Sc6q0П.П. Стига комедиантите да не изтрият линка, та да го видим "от тях" след някоя и друга седмица... ;-)
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 6 години )
    до АнонименНали затова ги написах колега койза кой е.Сега си имам работи и не мога да се занимавам пиша набързо,но сам си провери таблиците.Струваха толкова колкото категориите които написах.Тоест в пъти по-евтино от сега изкуствено раздутите цени.Сам каза ,че колита сега са по-големи и по-тежки отколкото го изисква категорията и въпреки това са по-тясни отвътре и с по-малки прозорци и по-стресиращи въпреки уж екстрите коите те правят на"бръм"!...Колите тежаха и струваха толкова колкото трябваше ,създаваха огромно удоволствие,бяха с панорамни прозорци и вътре бяха обширни и създаваха чувство за простор!СЕГА СА СКЪПИ,АДСКИ ТЕЖКИ,РАЗДУТИ И ГРОЗНИ,ПО-ГОЛЯМИ И НЕСАРАЗМЕРНИ,НО ВЪТРЕ ВСИЧКО ТЕ ПРИТИСКА:СТЪКЛОТО ТИ ОПИРА В ЧЕЛОТО,СРЕДНАТА КОНЗОЛА Е ОГРОМНА И ТЕ САРКОФАРИЗИРА КАТО ГРОБНИЦА,СТЪКЛАТА СА МАЛКИ,ВИДИМОСТА Е МАЛКА,ВСИЧКО Е СБИТО И ТЕ ХВАЩА КЛАУСТРОФОБИЧЕН ПАРАЛИПСИС И ЛИПСИС НА КИСЛОРОД!ЗАЩО СА ПО СКЪПИ?ЗАЩО Е ТАЗИ ЕЛЕКТРОНИКА КАТО НЕ Я ИЗПОЛЗВАШ,ХАКЕР ЛИ СИ?....ЩЕ КАРАШ ЛИ?ЗАЩО СА ПО ТЕСНИ СЛЕД КАТО СА ПО-ГОЛЕМИ?СЪОТВЕТНО ВЪПРЕКИ ЦЯЛАТА ТЕХНОЛОГИЯ ЗАРАДИ ГОЛЯМОТО ТЕГЛО И ПО-ВИСОКА МОЩНОСТ НЕ УСПЯВАТ ДА ГИ НАКАРАТ ДА ХАРЧАТ ПО-МАЛКО..?!?!?УСПЯВАТ ,НО НА ХАРТИЯ!!!!!ТОГАВА ЗАЩО СЕ ИЗРОДИХА КОЛИТЕ!?! ОТГОВАРЯТ НА НУЖДИТЕ НА ХОРАТА ЛИ?ЗНАЧИ ХОРАТАСЕ ИЗРОДИХА ЛИ?
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    на днешния Фокус седан е по-голям от Мондео 1 от 93та,А4 е сравнимо с А6 от 94та,Джета е сравнима с Пасат Б5 от 96та,Меган с Лагуна 2 от 2001,Поло с Голф 4 примерно не знам колко са стрували тези коли като нови преди но едва ли са били по-евтини от сега спрямо доходите а и примерно от М3 Е46 от 2000та сега БМВ имат няколко по-бързи модификации на 2ра серия с всички марки е така
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    интересно кога бмв ще изкарат и пикап за своите американски фенове
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Правилно пишат! В доброто старо време се подаваше само каквото ни трябва и разбира се красиво!...А сега грозни Трансформарси от всякакъв калибър и с неизползваема електроника-говоря за всички производители.....Колите бяха такива каквито ви трябваше,а не такива каквито Акулитехитро продават на Шараните.....,и шараните гърчейки се от бяс бясно ги кълват!!!!Ще дам пример за по ясно,не гледайте фирмата която съм дал ,това е само пример!Форд Фиеста за бедни студенти и хора на квартира.....просто!За студенти с потръгващ бизнес .....-Форд Фиеста XR2 !!!!!За поустроили се семейства или семейство с едно дете ....-Форд Ескорт и Ескорт-комби. За по спортни натури---- Форд Ескорт XR3 !!!За семейства със сигурна работа!......-,сигурна казах ,а не като сега да си шеф и да поръчаш за служебна :кола в средния клас !!!!Сега кола от средния клас струва майка си и баща си заради ел.джаджите на които на никой не му трябват,ама да не изостанат от съседа.....ха ха......Та за семемейства със сигурна работа с две деца .....-Форд Сиера която е почти като комби икономично и много красиво!!!!! , или Сиера седан.,пък за добавка и комби!За тези с по изявени амбиции и стабилен малъкбизнес.....Форд Сиера XR4 !!!! да сцепят сливата на две!За запалени спортни натури които се занимават с бизнес и от време на ходят по състезания и искат да разбият БМВ-ве ,Мерцедес,Ферари,и други спортни коли ,то моля ...-Форд Сиера Косуърт XR4 !!!!! ПРОВЕРЕТЕ ОЩЕ СЕГА,АКО МИСЛЕТЕ ЧЕ ЛЪЖА-ПО ИНТЕРНЕТ!!!! СЛЕД ПЪЛЕН МОНОПОЛ И 2000 СПЕЧЕЛЕНИ СЪСТЕЗАНИЯ ,НАЙ-НАКРАЯ УСПЯВАТ ДА Я ЗАБРАНЯТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН НАЧИН,ЗАЩОТО Е ВСЕВЛАСТЕН ВЛАСТЕЛИН В СЪСТЕЗАНИЯТА!!!!.....Та за спортисти точния автомобил!За големи семейства и Шефчета .....-Форд Скорпио кола на годината!За спортни шефчета :-Форд Скорпио с 8 цилиндъра !За много големи семейства и тези които практикуват сърф или имат яхта или ходят по състезания Форд Транзит или Фолксваген Транспортер !А не като сега скъпи,та скъпи и влизаш в доживотни дългове!Както казаха вчера за новия Мерцедес микробус ли е що ли е.....,че толкова скъп и с толкова скъпа непотребна електроника,че когато имаш голямо семейство и ти трябва :НЕ МОЖЕШ ДА СИ ГО ПОЗВОЛИШ,а когато вече си поодъртял и можеш вече да си го позволиш:НЕ ТИ ТРЯБВА ....?!?!И ако живееш нависоко в планината или пък си ловец и рибар ,то си купуваш някакъв джип,да джип ане гейското и скалъпено набързо прозвище suv ,за да се оправдаят и примамят глупците и хората които не им вродено да карат,т.е. жените......Пък ако си земеделец,някакъв пикап си взимаш и готово......А СЕГА ПОДЗЕМЕН ЖИВОТ ИЗЛЕЗНА ДА ЖИВЕЕ ОТГОРЕ С НАЙ-МРАКОБЕСНИТЕ СИ КОМПЛЕКСИРАНИ И ОТВЪРЗАНИ ЕГОИСТИЧНИ СТРАСТИ......
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Как пък не... ( преди 6 години )
    200 000 лв. за това недоразумение.
  • #2
    16 rate up comment 1 rate down comment
    ElPatron ( преди 6 години )
    Е това поне не е чак толкова грозно :) Освен това в Китай имат различни вкусове :D
  • #1
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Брандо ( преди 6 години )
    Да, наистина този модел ще повтори провала на 5 GT .