Компанията Cadiilac представи обновената версия на флагмана си CT6, чието последно поколение е на пазара от 2016 г Моделът най-после е получил V8 мотор, който при топ-версията – V-Sport, развива мощност от 557 к.с.
Би-турбод вигателят е първият специално направен за Cadillac мотор V8 през последните 26 години. Той се произвежда в завода в Боулинг Грийн (щата Кентъки), където се сглобява и Chevrolet Corvette. Това подклажда слуховете, че новото поколение на спортната кола, което ще е със средно разположение на мотора, ще получи същия агрегат.
Самият двигател е с директно впръскване на горивото, четири разпределителни вала и 32 клапана. Двата турбокомпресора осигуряват 507 к.с. и 750 Нм за стандартния CT6 с V8 мотор и 557 к.с. и 850 Нм при варианта V-Sport. В General Motors, чиято разработка е агрегатът, твърдят, че тези данни могат да бъдат коригирани нагоре.
В Cadiilac позиционират топ-версията си като конкурент на Mercedes-AMG S-Class, тъй като е оборудвана със система за задвижване на четирите колела, шаси със завиваща задна ос, диференциал с повишено триенe, модифицирано кормилно управление, адаптивно окачване Magnetic Ride Control и 19-цолови спирачки Brembo.
Компанията предполага, че толкова голям седан (дължината му е 5182 мм) ще бъде използван на писта и по тази причина са включили състезателен режим. Той вк.ючва адаптивно разпределение на тягата между двете оси, спортни настройки на електронните асистенти, завиваща задна ос и активна изпускателна система.
Засега динамичните характеристики не се съобщават, не са ясни и сроковете за излизане на модела на пазара. Повече подробности ще стана ясни по време на автосалона в Ню Йорк следващата седмица, където стандартният Cadillac CT6 и версията V-Sport ще бъдат сред експонатите.
Снимки: Cadillac