Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Skoda отчете по-високи печалби от Audi

Чехите планират 19 нови модела за 3 години

Skoda отчете по-високи печалби от Audi

Компанията Skoda обявиха финансовите си резултати за миналата година и разкри плановете си за най-близкото бъдеще.

Skoda отчете по-високи печалби от Audi

От отчета става ясно, че нещата за чешкия производител се развиват по-добре от когато и да е било. През 2017 г. Skoda е продала 1 201 000 автомобила, което е с 6,6% повече от предишната година. Това е третият по големина резултат в рамките на концерна Volkswagen AG след Volkswagen (6,2 млн.) и Audi (1,8 млн.).  Най-популярният модел на чехите  е Octavia – 418 000, а най-големият пазар – този в Китай (325 000 продажби).

Приходите на Skoda са се увеличили с 20,8% до 16,6 млрд. евро, а операционната печалба – с 34,6% до 1,6 млрд. евро. Любопитното е, че печалбата на чехите е нараснала с 9,7%, което е повече от марката Audi, чийто марж на операционната печалба е 7,8%.

Skoda отчете по-високи печалби от Audi

През следващите 5 години компанията ще инвестира 2 млрд. евро в разработката и развитието на електромобили и услуги, обезпечаващи мобилността (най-вече каршеринг). А до края на 2020 г. Skoda трябва да представи цели 19 нови автомобила.

Засега има информация само за някои от тях. Най-близката премиера е тази на евтиния Skoda Kamiq (на снимката долу), който е създаден на платформата с предно предаване на модела Rapid и е предвиден за пазара в Китай. След него ще излезе и купеобразният Kodaiq GT, който ще се продава и в други държави.

Skoda отчете по-високи печалби от Audi

През 2019 г. се очаква серийната версия на концептуалния кросоувър Skoda Visison X, както и на зареждащия се хибрид Skoda Superb. Ще има и изцяло електрически SUV, създаден по мотивите на прототипа Vision E. Също за 2019 г. са предвидени премиерите на първия електромобил на марката – компактния Citigo, както и на новото поколение на Rapid, а година по-късно ще излезе и новата Octavia.

Снимки: Skoda

Тагове: skoda
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    And its profit margin leapt in 2017 to 9.7 percent - up from 8.7 percent in 2016. It’s operating profit leapt even higher, though, by 34.6 percent to €1.6 billion, thanks to a richer model mix and sales revenues that climbed 20.8 percent to €16.6 over the 2016 fiscal year. Това са написали Форбс в оригиналната статия. Разбирам че е IQ-то на средният българин е 90, но няма нужда да се демонстрира под всяка статия ...
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В интернет се появи видеото с удара на Volvo/Uber : pic.twitter.com/2dVP72TziQ - от това, което се вижда жената не изкача изненадващо / рязко пред колата, но все пак трябва да се отбележи, че вината е и в нея - почивай в мир! Моите изводи: 1. Ако системите на Volvo работят както ги рекламират това не би трябвало да се случи 2. Същото за Uber
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Man ( преди 1 година )
    Тук малко се омотахте с финансовите термини. Статията казва, че печалбата на Шкода расте с по-високи темпове от тази на Ауди. Това не е марж-а, за което пише предния коментар, а просто темповете на нарастване. И друго, автора пише за операционна(!) печалба, няма такова животно, точната дума ОПЕРАТИВНА печалба.
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лошо написано заглавие - по-висок марж (нарастване) на печалбата на Шкода не означава по-високи печалбо от Ауди.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Шкода спред мен ще дръпнат още, ако пуснат скоро микрохибридите (истинските, а не тази глупост от предната статия за новия 1.5 тси). Хибрида на Супърб пак ще е доста скъп според мен и няма да е много по-евтин от ел Пасата
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    one2 ( преди 1 година )
    Само да не се възгордеят сега и да вдигнат цените, трябва пак на проверени технологии да разчитат, не искаме да са първи в нещо там са Audi, VW - клиентите да плащат за предпримиера на новите неща които са интегрирали, ние сме зад тях :)
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    NONE правилно показва какво имаш в главата ... 1. Печалбата на Шкода е нараснала с 9.7%, но това са %, а не нетната сума на печалбата - това са две коренно различни неща 2. Шкода ползва почти всичко на готово от ФВ, така че това което виждаш е благодарение на ФВ и естествено политиката на Шкода за предлагане на по евтини автомобили, които всъщност пак са си ФВ Може още много да се напише на темата, но за сега толкова
  • #2
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Те аЛуди и Фолк с Ваген са с по-ниски печалби, защото заделят пари за дизелгейта. Все още не са си платили дяволиите, а и тепърва се завеждат граждански и фирмени нива. То е ясно, че на по-високо ниво няма да ги съдят заради чадъра който имат от немската държава и меркел. Дано на по ниски нива хората им разкатаят фамилията. Та заради това са им ниски печалбите, които преди дизелгейта бяха двуцифрени числа. А и как няма да са високи печалбите с китайски части и дюнерджии бачкатори в заводите.
  • #1
    12 rate up comment 7 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Като кажат че "евтината" марка на ФВ - Шкода, печели повече от Ауди, да им стане ясно на клиентите какво получават и на какви цени. Никакъв дизайн и развой. Евтин салон и още по-евтини дилъри. Не че Ауди са се охарчили много за дизайн ;))), ама много сервизни акции понаправиха и явно от там са изтекли парите. Иначе както бях написал, печалбата на ФВ е около 9 %, доста над 6 % на Рено-Нисан-Митсубиши, което обяснява разликата в цените на моделите им. Отделно са и по-високите заплати във ФВ ...