Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическият Citigo ще спаси Skoda от глоби

Гамата на марката отделя повече въглероден двуокис в сравнение с 2016 г.

Електрическият Citigo ще спаси Skoda от глоби

Skoda планира да лансира изцяло електрическа версия на най-малкия модел в гамата си – Citigo, като така чешката компания се надява да избегне глобите, които може да получи за това, че не успява да намали нивата на въглероден двуокис, които отделят другите й автомобили. А увеличението на тези емисии идва с лансирането на нови SUV модели на Skoda, които влязоха в постоянно растящия пазар на такива автомобили.

Електрическият Citigo ще спаси Skoda от глоби

Електрическият Citigo ще бъде представен преди края на 2019 година и ще е базиран на VW e-Up – електрическата версия на мъника на германския концерн Up. Така Skoda ще се вмести в лимитите за въглероден двуокис, които влизат в сила в ЕС през 2020 година.

Плановете на Skoda включват лансирането на пет изцяло електрически модела до 2025 година, като това е част от офанзивата на компанията-майка Volkswagen да представи 80 нови електромобила до средата на следващото десетилетие, като екологичните возила са разпределени в 12-те марки под шапката на VW Group.

Citigo EV ще има пробег от 300 километра с едно зареждане на батериите и ще излезе на пазара с името Citigo E. Чехите реализираха успешно навлизане в SUV сегмента с новите Kodiaq и Kodaq, като миналата година SUV моделите на марката са донесли 14,1 процента от продажбите й в Европа. През 2016 този процент е бил по-скромен – 9,1.

В Женева компанията представи концептуален компактен SUV – Vision X, чиято серийна версия в близко бъдеще ще се присъедини към Kodiaq и Karoq.

Според данните на JATO Dynamics, миналата година емисиите въглероден двуокис на гамата нови модели на Skoda са се увеличили с 4,1 грама на километър и са достигнали 115,9 гр/км. С този резултат Skoda заема последното място сред 20-те най-продавани автомобилни марки в 23 европейски държави.

До 2021 година компаниите, които продават автомобили в ЕС трябва да постигнат среден резултат от 95 грама на километър въглероден двуокис.

0 от 500
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    РачоРазбирачо ( преди 1 година )
    В 90 % от случайте говорим за коли тип айляк.Айде да заменим 6 цилиндровите дизели, 4 цилиндровите в пикапите и бусовете.Малка задачка Реципрочната стойност на 500 нм получаваме от какъв бензин ?С какъв разход.Пълна простащина е масовата забрана на дизел.Лобизъм,дебилизъм,популизъм и цинизъм = дизелгейт.
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Фиат преди да купи крайслер имаше средни емисии от 97-99 грама за гамата си автомобили и беше най-чистата марка в света. Щом са успяли да го направят преди 5 и повече години и сега ще могат. А, че немските тикви няма да могат е ясно, те затова и лъжат всичките до един.
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Тракторист ( преди 1 година )
    95 грама на километър се равнява на: 4.1л/100км бензин 3.5л/100км дизел Вариантите са няколко: - да минем на ток - средната кола да е смарт - да се самозалъгваме за ниски емисии, а реално да си горят както сега Първите две няма да се случат, остава да е третото.
  • #1
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Koko ( преди 1 година )
    Ако не са Тея глоби ел.колите ще ги видим най-рано 2050г.