IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Audi пенсионира 10- и 12-цилиндровите мотори

Новите европейски стандарти слагат край на най-интересните двигатели

И Audi пенсионира 10- и 12-цилиндровите мотори

Най-вълнуващите автомобилни двигатели вероятно ще изчезнат напълно до 4-5 години, поне що се отнася до масовите производители. Предложенията на Еврокомисията за бъдещи нови екостандарти почти сигурно означават, че компаниите ще трябва бързо да се откажат от 10- и 12-цилиндровите мотори, за да постигнат изискваните средни нива на емисии за цялата гама.

И Audi пенсионира 10- и 12-цилиндровите мотори
Сегашното А8 ще е последният модел на Audi, който ще ползва 12-цилиндров мотор

След като BMW обяви, че ще пенсионира своя V12 и занапред ще го ползва само за свръхлуксозния бранд Rolls-Royce, сега и Audi оттегля своя W12. Текущото А8 ще е последният модел, в който този мотор се монтира, потвърди шефът на компанията по развойната дейност Петер Мертенс в Женева.

"Имаме клиенти, които наистина искат 12-цилиндровия мотор и са доволни от него. Но това ще е последната кола, в която го използваме", обясни Мертенс. Вероятно 6-литровият двигател ще продължи да се ползва в Bentley, където бе разработен първоначално.

И Audi пенсионира 10- и 12-цилиндровите мотори
Занапред това чудовище ще се използва само от Bentley - и вероятно не за дълго

Същата безрадостна съдба очаква и прословутия 5.2-литров V10, който Audi използва за спортния си модел R8. В момента компанията разработва нов V6 с туин турбо, който ще го замени. Самият модел R8 вероятно ще бъде пожертван, за да не се конкурира с друга спортна машина на концерна - Lamborghini Huracan.

И Audi пенсионира 10- и 12-цилиндровите мотори

Самият избор на Петер Мертенс за нов шеф по развойната дейност недвусмислено показва какви са намеренията на Audi. Преди да приеме тази позиция, Мертенс бе на работа във Volvo. Под негово ръководство шведската компания се отказа от всички по-големи двигатели и сега използва изключително 4-цилиндрови, като за по-мощните версии те се съчетават с електромотори.
 

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какво сте гии заоплаквали, тук се купуват коли 2005-та. Т.е до 2030-та няма да се усети липсата. А и на метан ще стават все още. :)
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 6 години )
    Тъжно и скучно бъдеще без мириз на бензин и рев на големи двигатели ни очаква. Роботизирани електрички, които сами ще се движат и ще правят всичко. Шофиьорите ще останат само по съзтезанията всички останали ще сме само пасажери.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ауди фен ( преди 6 години )
    Важното е TDI да остане, че гори малко и не замърсява изобщо. Други двигатели не ни трябват.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    под мъдрото ръководство на тоя дървеняк волво съсипаха двигателите си явно идва ред и на ауди в света на двг
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    EV_angelist ( преди 6 години )
    Откакто свят светува старото умира, ражда се новото. Мръсното и допотопното отстъпва на тихото и бързото. А вие хората обичате промените, но не обичате да бъдете променяни. Е, еволюцията е като изгрева и залеза - харесва ли ви или не - не може да бъде спряна!
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Вечния кмет ( преди 6 години )
    Самоунищожаване.