Nissan и Mercedes поемат по пътя на Toyota и BMW при разработването на спортни модели и се очаква наследникът на 370Z да е създаден върху платформа на германската компания. Догодина се навършват 50 години от дебюта на първото поколение Nissan Fairlady Z и се очаква през 2019 да дебютира новият модел, като все още не е потвърдено, че той ще се казва 390Z.
Според анонимни източници от Mercedes японският спортист ще използва платформата MRA за новия си модел, която вече успешно се използва при C-класата и E-класата на германската марка.
В същото време обаче, от Mercedes изтече и друга информация – че японците предпочитат да изчакат новата изцяло алуминиева платформа на Mercedes, която е за следващото поколение на спортния SL и е разработена с помощта на специалистите от AMG. Минусът на това решение ще е, че алуминиевата платформа ще е твърде скъпа за кола от Z-фамилията на Nissan и ще вдигне твърде много цената на достъпния спортист.
За Nissan това ще е втори опит да използва платформа на Mercedes. При разработването на Infiniti QX50 също трябваше да се използва платформа на Mercedes – MFA2, но в един момент преговорите се провалиха, макар и досега да не е ясно защо е станало това. Затова и луксозната марка на Nissan инвестира в създаването на собствена платформа.
Според японските медии, наследникът на 370Z ще получи и двигател от Mercedes – базовият мотор на модела ще е 2-литров 4-цилиндров германски турбо агрегат. А топ версията ще се задвижва от 3-литров V6 с две турбини, идващ от Infiniti Q60 Red Sport.
Снимки: Nissan