Новият модел на Koenigsegg, който ще наследи Agera, беше показан на салона в Женева само в дигитална форма, при това на много ограничен кръг потенциални купувачи.
Но пък Кристиан фон Кьонигсег беше на разположение на медиите и даде много интересно мнение за „новото поколение” хиперавтомобили, като коментира Aston Martin Valkyrie AMR Pro, Mercedes-AMG Project One и McLaren Senna GTR. А ние дължим тази среща с Фон Кьонигсег на американското списание Road & Track.
Да видим какво има да каже за съперниците на неговите творения. Започваме с Valkyrie AMR Pro.
„Мисля, че Aston Martin Valkyrie е много, много екстремен автомобил – не крие възхитата си Фон Кьонигсег. – Версията на колата, която видяхме в Женева няма право да се движи по обществени пътища, това е просто пистов прототип. Според мен, само като погледнеш този автомобил и разбираш, че няма как да създадеш нещо по-екстремно. Което е интересно заключение, поне за мен.
„Valkyrie е създаден с много ясна насоченост, а с атмосферния V12 мотор, колата ще има страхотен звук. За мен това е фантастичен автомобил, много по-интересен от модела на AMG.”
Стигнахме и до Project One на Mercedes-AMG, който явно не е успял да грабне Фон Кьонигсег.
„Има нещо тук, което ме смущава – още една доза откровеност от Кристиан. – Просто колата не изглежда толкова динамична. Всъщност, автомобилът е много модернистичен, но дизайнът му е някак семпъл и дори обикновен. Особено, ако го сравним с Valkyrie.”
И накрая, Senna GTR на McLaren, който спечели сърцата на милиони фенове. Интересно, какво мисли Фон Кьонигсег за британското чудовище?
„Когато за първи път видях снимки на Senna си помислих, че колата не ми изглежда особено... балансирана. А това усещане не се променя и от варианта GTR. Казват, че това се дължи на агресивната аеродинамика. Сигурно е така. Но отново, вижте как се е получило при Valkyrie! Там също има сериозен аеродинамичен пакет и колата се е получила красива и екстремна, а формите й се впечатляващи.
„Харесвам McLaren, но този модел не може да ме спечели. Сякаш има твърде много добавени неща към основната идея на колата. Все пак, Senna е създаден на базата на вече съществуващ автомобил, така че параметрите му са били ограничаващи за развитието на идеите.”
Шефът на Aston Martin Анди Палмър сигурно е много доволен от мнението на Кристиан фон Кьонигсег, което ще е напълно разбираемо.