Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ще падне ли абсолютният рекорд на "Нюрбургринг"?

В Mercedes се целят в обиколката на Щефан Белоф от 1983 г.

Ще падне ли абсолютният рекорд на

Шефът на AMG Тобиас Мьорс предположи в интервю за списание Autocar по време на салона в Женева, че новият хиперавтомобил на компанията – Project One, може да е най-бързата кола, стъпвала на „Нюрбургринг”. С оглед на това, че Project One се задвижва от хибридна система, използваща технологии и решения от Формула 1, като това важи и за дизайна на колата, то няма никакъв спор, че Project One ще е бърз. Въпросът е колко точно?

Ще падне ли абсолютният рекорд на

Общата мощност на Project One е над 1000 конски сили, които идват от 1,6-литров V6 бензинов мотор, зает от шампионските болиди на Mercedes във Формула 1, който работи с 4 електромотора. По-скоро става въпрос за около 1100 конски сили, задвижване 4х4 и автоматична трансмисия с максимално бързо превключване на предавките. Максималната скорост на Project One е електронно ограничена на 350 км/ч.

Производствената серия на хиперавтомобила е от 275 коли, всяка една от тях на цена около 2,6 милиона долара, като през 2019 година ще започнат и първите доставки. Дали обаче всичко това ще бъде достатъчно, за да бъде подобрен абсолютният рекорд на Северната отсечка на „Нюрбургринг”?

Ще падне ли абсолютният рекорд на

Защото в AMG имат амбиции да подобрят абсолютния рекорд на „Зеления ад”, поставен от Щефан Белоф с легендарния прототип Porsche 956 през 1983 година.

Феновете на Белоф и състезанията за издръжливост знаят, че 25-годишният тогава пилот поставя два рекорда на трасето, като и двата са в рамките на състезателния уикенд на „1000 километра на „Нюрбургринг” – едно от състезанията в календара на световния шампионат за издръжливост, в който властват прототипите от група С.

В квалификацията Белоф постига 6.11,13 минути, което е достатъчно да осигури на него и на съотборника му Дерек Бел първо място на старта. Авансът им пред втория на стартовата решетка е 5 секунди, а средната скорост на Щефан в обиколката е малко над 202 км/ч.

В хода на състезанието Белоф записва и официалния рекорд на Северната отсечка – 6.25,91 минути в 18-ата обиколка от състезанието, а два тура по-късно Щефан катастрофира и отпада.

Прототипът 956 на Porsche се задвижва от 2,65-литров 6-цилиндров боксер с турбокомпресор, а мощността му е над 620 конски сили. Другият коз на 965 е това, че прототипът използва т.нар. „граунд ефект” – подът на колата е така оформен, че се получава промяна в налягането на въздушната струя, минаваща под него, което създава изключително притискане към пътя.

Ще падне ли абсолютният рекорд на

В началото на 80-те години във Формула 1 колите с „граунд ефект” за забранени, тъй като твърде бързи и опасни, но световният шампионат за издръжливост запазва известно време това правило. 956 дебютира през 1982 година и е един от първите прототипи, който използва „граунд ефекта”.

Мьорс не потвърди информация в германските медии, че в AMG изследват внимателно всички рекорди на най-известните трасета в света. Това може да означава, че освен на „Нюрбургринг”, може да видим Project One в опит за рекорд и на други известни писти.

Но шефът на AMG призна, че един от основните проблеми пред този проект ще е намирането на пилот, който да се справи с Project One и „Зеления ад”, за да подобри рекорда на загиналия през 1985 Белоф.
 

0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Това показва ( преди 1 година )
    Къде е било, къде е в момента и къде ще бъде винаги Порше! Трябва да изминат 35 г., да. направят автомобил с над 1100к.с,, да преасфалтират 10- а пъти трасето, за да имат шанс да се доближат до постижението на Порше с 2.65 л. двигател, без електроника на старото трасе. Най великите в този свят на автомобили и спортни автомобили!
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гинка Върбакова ( преди 1 година )
    Луната спии, а някоойй крадеее...
  • #8
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Изчакай GT версията на Тесла на ринга, пък после пак разправяйте за Голф. За роудстъра въобще да не говорим.
  • #7
    2 rate up comment 9 rate down comment
    не може да бъде ( преди 1 година )
    Как не може великото Мъско-творение да измине 8 км.. па един обикновен Голф може.Хахах.чак е комично.Кошник за 120 000 usd ,Иначе е мдоерен,спортен..наказвач на всички супер спортни мпс-та.Опа не бил спортен..било само седан.Без спортни амбиции...
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    До Русия ( преди 1 година )
    Теслата не може да измине цялото трасе със съзтезателно темпо! Даже и половината няма са може.
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Тислата не ги ли разби всички?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А в Есо-то което е държавно защо като са на загуба дават доста високи заплати и дори по цял ден служителите нищо не работят или стоят в тях, когато има работа наемат и плащат на фирма изпълнител. Всеки иска да работи на държавното, да лежи и да му плащат
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Истината! ( преди 1 година )
    Управляват ни безскрупулни бандити! Завзели изпълнителната, местната, съдебната и медийната власти. При това нискоинтелигентни, агресивни и ненаситни!
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ..И Нюрбургринг може и да падне,цената на тока - не.
  • #1
    17 rate up comment 5 rate down comment
    ИСТИНАТА ЗА ЧЕЗ ( преди 1 година )
    ЧЕЗ се продава за 200 млн. Евро, стрина Гина дава 300 млн. Евро. Целта е държавата да купи ЧЕЗ уж за 300 млн. Евро като официално цената ще бъде 200 млн. Евро, а останалите 100 млн. евро ще си ги поделят БСП, ГЕРБ и ДПС. Народът ще плати двойна цена за сделката, тъй като дружеството ще бъде обявено в несъстоятелност. Дружество, което купув ток по 2 ст., а го продава по 22 ст. било на загуба!?!?!?!!!