Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Най-странните автомобили в Женева

Те са мощни и интересни, но май никой не знае каква е целта им

Най-странните автомобили в Женева

На всяко автомобилно изложение могат да се видят странни коли, къде по-малко, къде повече. Салонът в Женева се числи към последните, защото там по традиция продукцията си излагат множество малки компании, някои от тях с доста озадачаващи екземпляри.

Corbellati Missile


Най-странните автомобили в Женева

Как изглежда автомобил, вдигащ 500 км/ч? В семейната италианска компания Corbellati са убедени, че именно така като на снимката. Допреди време те са правили украшения, но сега, като фенове на спортните коли, се целят в световния рекорд за скорост сред пътните автомобили. А и имат добра заявена преднина - настоящите лидери на Bugatti и Koenigsegg се движат с малко повече от 450 км/ч.

Защо този автомобил с името Missile (ракета) е странен? Ами вижте го - дизайн от 60-те години,  непонятно и неравномерно боядисана каросерия, извите брони и калници и като цяло доста примитивно на вид изпълнение. В този образ са вписани светодиодни лампички за дневните светлини, като на поредния китайски кросоувър. Господа Корбелати, вие най-бързата ръчна количка в света ли имате?

Най-странните автомобили в Женева

В компанията обаче казват, че мечтата си е мечта, затова амбициозните италианци привлякоха в разработването на колата най-добрите специалисти и месеци наред изчисляваха оптималната аеродинамика и мощност на двигателя. Така се появи карбоново шаси с карбонови панели на каросерията и 9-литров V8 двигател с два турбокомпресора и мощност 1800 коня. Откъде е взела този мотор и колко тежи хиперавтомобилът, компанията си трае. С интерес ще гледаме опитите на  Corbellati да докажат думите си с дела.

Sin S1

Най-странните автомобили в Женева

Този модел е на британската компания Sin Cars, собственост на българина Росен Даскалов. Не е ли истина обаче, че автомобилът е отвратителен. Дори не се притесняваме от такива силни думи, защото изглежда направо нелепо. Не бързайте обаче да хвърляте мръсни въздушни филтъри по българина. Защото, на първо място, това е концепт, прототип, и на финала колата ще изглежда по друг начин.

Второ, външните панели могат да бъдат различни в зависимост от вкусовете на клиента - на голото шаси се поставят каквито си искате каросерии по принципа на конструкторите  Lego. Трето, повечето повърхности тук са изчислени от гледна точка на аеродинамиката, поради което извивките са проектирани да имат голям ефект по време на бързо шофиране.

Най-странните автомобили в Женева

А именно скоростта е това, заради което е създаден Sin S1. По същество, автомобилът е достъпна алтернатива на на Ariel Atom и подобни пистови играчки - стартовата цена на българската разработка се планира да е около 37 000 евро. Двигателите също се избират по принципа на конструктора, изхождайки от възможностите и потребностите на клиента - електрически, хибриден или два вида бензинови. С най-мощния от тях - 356 к.с., ускорението от място до 100 км/ч отнема 2,5 сек.

Всъщност, конструкторите от Sin не за първи път правят хибриди - до това жълто чудовище стои друг модел R1 550 (белият на заден план на втората снимка), който изглежда напълно прилично и е снабден със сериозни бензиново-електрически агрегати. Разбира се, цената му е съвсем друга - от 220 000 евро.

Eadon Green Zeclat

Най-странните автомобили в Женева

В автомобилнаа индустрия флиртуването с ретрото е изпълнено с опасността да бъде създадено нещо нелепо. Ето това купе в ретро стил изглежда срахотно, но все пак странно, защото се опитва да предизвика носталгия по разкошните френски коли от 30-те години (Figoni & Falaschi, Bugatti, Chapron), по същество похлупен с друга каросерия на съвременен Chevrolet Corvette.

Компанията производител се нарича Eadon Green, а моделът е получил името Zeclat. Фирмата не са първи път прави автомобил с подобен вид - на миналогодишния салон в Женева създателите на Zeclat показаха предшественика му с името Black Cuillin.

Най-странните автомобили в Женева

Онази кола имаше V12 двигател, а сегашната - V8. Моторът на новото купе, както и салонът, са взети от Corvette. Но ако 6,2-литровият двигател не е пипнат и той е със заводската си мощност от 460 к.с., то интериорът е облицован с най-страхотната шотландска кожа. Каросерията е от карбон, композитни материали и алуминий и е поставено върху преработеното шаси на донора, поради което колата е станала лека и ускорява от нулата до 100 км/ч за 3,7 сек.

В интериора е запазена мутлтимедията, дисплеят, превключвателите на режимите за управление и други екстри от Corvette, поради което шофирането на такъв неоретро автомобил би трябвало да лъде напълно достойно и с необходимия комфорт. Което обаче не означава, че колата си е достта странна.

Icona Nucleus


Най-странните автомобили в Женева

Добре дошли в бъдещето! Тромаво и безформено мобилно нещо, което не изисква присъствието на шофьор и е предназначено за удобно транспортиране на пътници в утробата му. Концепцията се нарича Icona Nucleus и при дължина 5,25 и широчина над 2 метра може да превозва шестима души, седнали в холни кресла.  Всеки автомобилен фен ще се отврати не само от самата концепция, но и от реализацията й в този конкретен случай.

Най-странните автомобили в Женева

Тук няма волан, педали и други глупости, които са напълно излишни при обявеното най-високо пето ниво на автономия. Проверката на това твърдение все още не е възможно, както и наличието на 600 коня мощност и 1000 км автономност. За щастие, такива дебели китове няма скоро да се появят по пътищата, а наличието им на автомобилните салони може да се преживее.

Techrules Ren RS

Най-странните автомобили в Женева

Китайските иноватори от компания Techrules не за първи път докарват в Женева необикновени, и дори диви състезателни конструкции с хибридни и елетрически двигатели. Този път те представиха състезателна версия на суперавтомобила Ren, който изглежда невероятно странно.

На масивната предна част на каросерията е монтиран малък "люс", който се отваря напред и нагоре и оставя на шофьора тесен отвор, през който някак си да се промъкне в кокпита. Външните панели са изработени от карбон и нашарени с не най-елегантните въздухозаборници.

Най-странните автомобили в Женева

Най-странното в този състезателен автомобил обаче, е неговата маса. Представете си колко неохотно завиват на пистата едни 1854 кг! Ускорението на това нещо обаче би трябвало да бъде невероятно лесно и яко, заради 1305-те кончета и 7722 (!) Нм максимален въртящ момент! Последното се обяснява с факта, че това е електромобил. От място до 100 км/ч той се справя за 3 сек, а максималната скорост е 330 км/ч.

Интересно е колко километри един толкова тежък и мощен автомобил може да измине на пистата, като се има предвид, че капацитетът на батерията му е 28,4 кВтч, което е близо три пъти по-малко от този на Tesla. Браво на китайците, винаги могат да ни изненадат! Трудно е обаче подобна продукция да бъде наречена хармонична, както от естетическа, така и от техническа гледна точка.

Снимки: Производителите

0 от 500