IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефовете на Daimler и Volvo не вярват в съюз между тях

Опитът на Geely за създаване на нов голям алианс изглежда обречен на неуспех

Шефовете на Daimler и Volvo не вярват в съюз между тях

Ръководителите на Daimler и Volvo са обсъждали възможността за включването на двата концерна в голям алианс. Тази идея е на основният акционер в двата производителя – китайският Geely, чийто президент Ли Шуфу иска да създаде нов съюз в автомобилната индустрия, съобщава Automotive News.

Шефовете на Daimler и Volvo не вярват в съюз между тях

Китайският милиардер и неговата компания Geely са собственици на Volvo Cars, имат дял в производителя на камиони AB Volvo и държат 49,9% от акциите в малайзийския прозиводител Prorton. Преди две седмици Шуфу купи и 10% от Daimler, а сега настоява за създаваето на алианс, който по думите му, трябва да се „противопостави на технологичните нашественици и да даде отговор на конкуренти като Uber и Google”.

В Daimler и Volvo обаче са скептично настроени към подобно нещо. По време на автосалона в Женева един от ръководителите на германския концерн е заявил, че подобно сътрудничество може да донесе повече пробеми, отколкото ползи.

„Ние искаме печеливш алианс, а от предаването на нашите технологии на Volvo и Geely няма как да спечелим”, коментира един от изпълнителнитните директори на Daimler, който е пожелал да остане анонимен.

Предложението на Geely поставя предизвикателство пред германците, тъй като те вече имат споразумение с Renault-Nissan за съвместно развитие на електромобили. Освен това Daimler си сътрудничи с друга китайска компания - BAIC Motor Corp, която е основният им партньор на най-големия пазар в света.

„Приветстваме влизането на новия ни акционер Ли Шуфу и компанията Geely, но за нас на първо място е именно сътрудничеството ни с BAIC”, коментира изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше пред журналисти в Женева.

Друг голям пробем пред подобен съюз е фактът, че Geely има дял от компанията, произвеждаща камиони Volvo. А те са основен конкурент на товарните автомобили на Daimler. Според президента на Volvo Cars – Хакан Самуелсон, това прави сътрудничеството между германци и щведи почти невъзможно.

„В бизнеса с камиона Daimler и Volvo са основни конкуренти, дори по-големи отколкото сме ние и Daimler при автомобилите. Силните компании не желаят да споделят технологиите си с конкуренцията. Ако смятате, че ще направите нещо по-добре от останалите, нямате интерес да го споделяте с никого”, коментира Самуелсон.
 

Тагове: volvo geely faimler
0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Волво има прекрасни големи двигатели - v8 например. Имат и едни от най-добрите турбо мотори, дори направиха един от най-добрите хибриди. Новот XC90 има толкова варианти на задвижване, че не е истина и за разлика от мерцедес имат наистина работещ хибрид, както и много по-развити системи за сигурност. Не случайно поставят непрекъснато рекорди по точки в краш тестовете.Това, че някой си мисли, че света на авт. започва и свършва с немските кофи е личен проблем.
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Daimler си имат скоростни кутии, големи двигатели, от алянса с Рено взимат малки двигатели и правят съвместни малки платформи. Та Даймлер това което му трябва или го има или си го набавя от Рено Нисан. Волво нямат собствена скоростна кутия ползват скапания Айсин, моторите са им умрели 4цил, щото яхнаха еко вълната, ама тя ще свърши. Оня ден карах едно хс90, хубава кола, но с тоя мотор умрел е ужас. Та на Волво им е ясно, че ще мине първоначалния бум и пак ще влезат в графата бутикови.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    купил си китаеца 10% от акциите и вече иска технологии. хахахха
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Рено-Нисан ще се изтеглят от парньорството с Даймлер при подобен сценарии. До момента Даймлер само печели от въпросното партньорство, като обратното не е съвсем вярно (Инфинити използва платформа на Даймлер за Q30/QX30 и двигатели и като гледам има само проблеми от това). Даймлер помогнаха за разботката на Талисман, но платформата и двигателите са си на Рено. И един въпрос за феновете на Волво: Като са премуим защо им е съюз с Даймлер? Който кара премум коли не си купува Geely с емблема ;)))