Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Skoda показа метановия си хибрид

Vison X е предвестник на третия сериен SUV на чехите

Skoda показа метановия си хибрид

Чешкият производител Skoda разкри всички подробности за концептуалния си хибриден кросоувър Vision X. Той ще дебютира пред публика на откриващото се днес автомобилно изложение в Женева и ще стане предвестник на третия сериен SUV на марката след Kodiaq и Karoq.

Skoda показа метановия си хибрид

Очакванията са автомобилът да излезе на пазара догодина и да не се отличава от концептуалния модел. Серийният кросоувър ще се разположи под Karoq в гамата на компанията, като ще бъде построен на удължена версия на платформата MQB. Така най-близките му „роднини” ще се окажат Volkswagen T-Roc и Seat Arona.

Дизайнът на Skoda Vision X е изцяло във фирмения стил на марката.Дължината на концепта е 4 255 мм, което е със 127 мм по-малко от Karoq. Широчината е 1807 мм (-34 мм спряво Karoq), а височината – 1537 мм (-66 мм). Разстоянието между двете оси обаче е по-голямо – 2645 мм, докато при Karoq то достига 2638 мм във версията с предно предаване и 2630 мм при тази с 4х4.

Skoda показа метановия си хибрид

Салонът на прототипа е с 4 честа. Кросоувърът е получи виртуален приборен панел и мултимедийна система със сензорен дисплей. Обемът на багажника в нормално състояние е 380 литра, като там са предвидени специални ниши за 2 скейборда. Има и място за квадрокоптер, който се предлага с автомобила.

Основна роля за задвижването на хибридния кросоувър играе 4-цилиндров двигател 1.5 TSI G-TEC, който развива 130 к.с. и 250 Нм. Моторът работи на бензин или метан. В системата има и два допълнителни електрически двигателя, включени към 48-волтова мрежа. Първият работи като стартер-генератор, а вторият задвижва задните колела. Така задвижването може да бъде предно, задно или към двете оси.

Skoda показа метановия си хибрид

Благодарение на тази система, Visison X е първият модел на Skoda със задвижване на четирите колела, която няма карданов вал. Бутилките за метан са разположени под задните седалки и над задната ос, като между тях е поставен резервоарът за бензин. Батериите се намират в централната част на шасито. С помощта на система за рекуперация, акумулаторите могат да бъдат зареждани по време на движение.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Със заредени бутилки за метан и пълен резервоар кросоувърът може да измине 650 км, а само на електричество – 2 км.

Skoda показа метановия си хибрид

Засега не е ясно дали подобна технология ще се появи и при серийния модел. Първият масов хибрид на Skoda ще бъде лифтбекът Superb, чиято модификация ще бъде представена догодина.

Снимки: Skoda

Тагове: skoda vision x
0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На микрохибрида идеята е да не висиш 10 мин на запален двигател в задръстването. Или да не палиш пред 30 сек двигателия за да мръднеш 2-3 коли. А предимствата са че цената на батерията ще е доста по-приемлива от една страна и може да се мине лесно на ел турбо за двигателя когато имаш 48 волтова система. Според мен си заслужава поне на хартия. Аз лично бих махнал метана и увеличил малко батериите за да съм сигурен че в 4х4 режим ще изкара 8-10 км активна работа
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Любител, напълно си прав, че пазарният избор е несигурен. Труден е и все по-труден става. Да, понякога става въз основа на визия и всякакви други емоционални аргументи. Жените основно това избират. Е, в идеята н чехите има някакъв смисъл. Газта снижава оперативните разходи и се ползва примерно над 90% пробег, бензин ти дава известна свобода и гаранции, ползва се примерно 5-6 %, а елзадвиж. е само да те измъкне от конкретно място, кратка отсечка. И пада карданът - уязвим, деликатен възел.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Все си мисля, че хибрида не е много подходящ. Хем имаш скъпата поддръжка на ДВГ-то, хем високата цена на батериите. На практика поддържаш 2 автомобила. За жалост, чистите електрички все-още не могат да направят пробег/време за зареждане конглокентно на ДВГ-то. Силно се надявам скоро да има и такава технология, че нашите деца ще дишат въздух, който може да се реже с ножовка.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Любител ( преди 1 година )
    От зад наподобява Пежо 3008,а отпред Ситроен стил кактус. Отвътре майко мила зелено ми е пред очите. Електр. система е за отбиване на номера с този огоромен пробег. Като цяло има много други на пазара които може евентуален бъдещ копувач да предпочете на базата на било то хибрид или визия.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Големият елмотор мисля, че е само с тягови функции и е вързан само към задна ос. Малкият е стартер генераор, което разшифровам, че има две функции: първо преоблразува ел.енергия в механична за стартиране, а при движение преобразува механична в електричество за да зарежда батерията.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тези 2 км на малкия или на големия ел мотор са. Интересно в 4х4 режим колко ще изкара все пак усилието на ел мотора е по-малко и получава по малко ток от бензина.