Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как GM ще направи електромобилите по-евтини?

Успехът минава през масово производство на батерии в Китай

Как GM ще направи електромобилите по-евтини?

Главният изпълнителен директор на General Motors Мари Бара вече обяви, че до 2021 година компанията ще печели от производството и продажбата на електромобили. Сега Бара е готова да разкрие рецептата как ще се случи това.

Как GM ще направи електромобилите по-евтини?

Досега само Карлос Гон набра смелост, за да обяви, че Renault-Nissan е единствената компания, която печели от производството на електромобили, но Nissan е №1 в света с Leaf, а Renault е №1 в Европа със Zoe. Tesla продължава да работи на загуба, а Toyota записва успехи при хибридите и все още не присъства на пазара на електромобили.

Според стратегията на Бара, печелившият коз е в поевтиняването на електромобилите, респективно на батериите за тях, а това ще стане с масирано производство на батерии в Китай. Доналд Тръмп сигурно няма да иска да чуе това, но според анализаторите на GM, няма друг начин достъпните електромобили да са факт за началото на следващото десетилетие.

Но за да бъде финансирано това масово и съответно по-евтино производство на батерии в Китай, GM ще акумулира пари с увеличаване на продажбите на традиционните си модели като пикапи и SUV возила, задвижвани от бензинови мотори.

Планът е до 2025 година GM да разполага с две отделни предприятия, които обаче да работят в тандем – компания за производство на електромобили за световния пазар, базирана в Китай и американският производител GM, който ще се развива по традиционния модел. В допълнение на това в GM инвестират сериозно в технологии за развитие на мобилността, включително и в автономно придвижване, роботизирани таксита и т.н.

Все още много анализатори се съмняват в плана на Бара и твърдят, че популяризирането на електромобилите се дължи повече на отстъпките и намаленията, които дават правителството, вместо купувачите наистина да искат да притежават такъв автомобил.

Но е факт, че екипът на Бара има точен план за поевтиняване на електромобилите. И в този план има интересни решения. Едно от тях е намаляването на кобалта в новата система батерии на GM – EMC 1.0. Точно кобалтът е металът, който сериозно вдига цените на литиево-йонните батерии и става все по-скъп заради постоянно нарастващото му търсене. Вместо кобалт, в GM планират да използват никел, което ще направи батериите по-евтини и в същото време способни да складират повече енергия. Отделно от това в GM работят усилено и по създаването на по-ефективни пакети батерии за електромобилите и за по-добро охлаждане на тези батерии.

Как GM ще направи електромобилите по-евтини?

Начело на тази програма е Пам Флечър, дамата, която на практика насочи GM към електрическото бъдеще, а сега тя е вицепрезидент, отговарящ за глобалната програма за електромобили. Флечър все още не дава подробности за тази програма, но прогнозира, че цените на батериите до 2021 година може да паднат с около 30%.

Как GM ще направи електромобилите по-евтини?

Сега батериите на борда на Chevrolet Bolt, който има 36 000 долара базова цена, струват между 10 000 и 12 000 долара. Но се предполага, че Флечър умишлено дава по-консервативни прогнози.

Според бившия директор по инженерните въпроси на GM Джон Берейса, през 2021 година същият този пакет батерии може да е с цена 6000 долара. И прогнозата му е, че следващото поколение на Bolt може да има пробег, който да е с 45% по-голям при същата цена на батериите или пък електромобилът да се предлага със същия пробег като сега, но с 45% по-евтини батерии.

С оглед на това как надпреварата в развитието на електромобилите набира скорост, тъй като GM е само един от важните участници в нея, то следващите няколко години в този сегмент обещават да са много интересни.

Тагове: gm
0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Производството - в Азия, технологиите - в Америка. А какво остава за Европа и къде спи тя?
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Егати анализаторите ( преди 1 година )
    "Все още много анализатори се съмняват в плана на Бара и твърдят, че популяризирането на електромобилите се дължи повече на отстъпките и намаленията, които дават правителството, вместо купувачите наистина да искат да притежават такъв автомобил. " Близко до ума е, че купувачите засега не искат да имат такъв автомобил Именно защото е скъп. Ако цената падне без значение дали заради отстъпка от правителството или защото реалната цена е паднала, ще се купуват като топъл хляб, ако са по-евтини от ДВГ