Компанията GKN Driveline, която се е специализирала в разработка на електрически системи за задвижване, превърна Mercedes-AMG GLA 45 в зареждащ се хибрид. Машината е оборудвана с механична и електрическа системи за разпределение на тягата между колелата.
За модификацията на атомобила е трябвало да бъдат преработени 99 компонента и да бъдат поставени нови 1340. В трансмисията специалистите от GKN са интегрирали механичен редуктор Twister, който заменя скоростите и предния диференциал.
На задната ос е поставен електрически механизъм eTwinsterX, чиято особеност е двустепнена скоростна кутия с електрически актутатор. Благодарение на два многодискови съединителя блокът може плавно да регулира въртящия момент, предаван на всяка ос.
Мощността на електромотора, интегриран в eTwinsterX, е 163 к.с. и 210 Нм въртящ момент. Хибридният агрегат може да работи само на електричество с предно или задно предаване, а също така и в режим на задвижване на четирите колела, като тогава се включва и двигателят с вътрешно горене.
Компанията GKN Driveline е известен доставчик на електрически агрегати и компоненти на най-големите автомобилни производители в света. Сред клиентите и са Porsche, BMW, Volvo и Peugeot.
Снимки: GKN