IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Scania пуска първия електрически автобус

Батериите на машината ще се зареждат за 10 минути

Scania пуска първия електрически автобус

Шведската компания за камиони и автобуси Scania обяви, че пуска в експлоатация първия си електрически автобус – Citywide Low Floor. Точно така, експлоатация, а не тестове и изпитания.

Scania пуска първия електрически автобус този месец

Електрическият автобус тръгва по една линиите в шведския град Остерлунд в средата на този месец. Първоначално Scania ще осигури три автобуса, които ще покриват маршрут с дължина малко над 15 километра, по който има 40 спирки, а плановете са всеки електробус да прави по 100 курса на ден.

За автобусите са осигурени мощни зарядни станции, които свиват времето за зареждане на батериите до 10 минути, което е било едно от изискванията на местната компания за градски транспорт.

Според много анализатори, точно електрическите автобуси ще са следващият голям хит в обществения транспорт в световен мащаб. Най-малкото защото те са по-евтини за експлоатация – зареждането им е по-евтино от дизела или природния газ, имат по-дълъг пробег между сервизните обслужвания и са по-тихи, което е важно за градската среда.

Тагове: scania
0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Браво на СКАНИА. Автобусите са важни, тъй като те се движат само в градски условия. Само да спомена, че и ГАЗ също представиха градски електрически автобуси. 10 000 бройки са поръчани само за Московска област, което не е никак малка бройка. Но първоначално, ще бъдат пуснати бройки за световното първенство по футбол, естествено с цел реклама. А на снимките не изглеждат никак зле. Ако се махне емблемата ГАЗ, спокойно могат да бъдат оприличени на Волво, МАН, Неоплан, Мерцедес и т.н. Браво !
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До Неук с мнение "...по който има 40 спирки, а плановете са всеки електробус да прави по 100 глокса на ден" Абе аз тук чета това, пък какво е написано в оригиналната статия е друг въпрос.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "и са по-тихи, което е важно за градската среда." Важното за градската среда не е тишината на автобусите, а отровните им облаци дим...
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Неук с мнение ( преди 1 година )
    Пише, според мен, че общо трите електробуса ще изминават разстоянието от 1500 на ден или по 500 км. Средно 16 часа работа по 32 км/ч. Бързичко е.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    15км. маршрут 100 глокса 10мин. за зареждане на бат 15км. х 100глокса = 1500км. 24ч. да возят е: 1500км. / 24ч = 62.5км. на час та се пита: С колко ще карат тия автобуси? Га ша зареждат, в движение ли ако карат с около 62.5км/ч Ако ще карат с толкова, пътниците в движение ли ще слизат и качват. А...и спирки имало...40бр.
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    едно от най-опасните неща при електромобилите в градски условия е тихата им работа...
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Стен ( преди 1 година )
    Аз ли нещо не разбрах,или някой се е изгубил в превода?100 глокса дневно?По 15 км.всеки?1500 км.?Я пак?
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    браво