Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Прогноза: Електромобилите и автономните системи все още са далеч

Центърът за автомобилни изследвания в Мичиган не очаква промени през следващите 10-15 години

Прогноза: Електромобилите и автономните системи все още са далеч

Повечето големи автомобилни производители наливат милиарди в електромобили и системи за автономно придвижване, но засега това не дава никакви резултати. Това съобщава в свое изследване Центърът за автомобилни изследвания в Мичиган (САЩ), цитирано от Automotive News.

Прогноза: Електромобилите и автономните системи все още са далеч

Експертите са на мнение, че инвестициите в електромобили и автономни автомобили ще започнат да намаляват, като дори след 10 години тези видове превозни средства ще продължат да заемат минимална част от продажбите на световните пазари.

Очакванията са през 2030 г. автомобилите с автономни системи от 4-о и 5-о ниво да бъдат по-малко от 4% от общия брой продажби. На свой ред електромобилите ще заемат не повече от 8% от пазара. Американските експерти са категорични, че на тези цифри няма да окаже влияние дори предстоящата забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене в някои европейски държаи.

Според резултати от изследването, безпилотните и електрическите автомобили ще намерят по-широко приложение в обществения транспорт. Тяхното настъпление в сферата на личните автомобили, както и на търговските превози, обаче ще бъде спряно по икономически причини, както и заради липсата на единно мнение в обществото по тези въпроси.

Прогноза: Електромобилите и автономните системи все още са далеч

„Докато приходите на компаниите са устойчиви, те ще продължат да инвестират в тези направления. Когато обаче продажбите започнат да намаляват, производителите ще намалят инвестициите и сегашните темпове на развитие ще спаднат”, заяви шефът на Центъра Карла Бейло.

Най-големият проблем, според анализаторите на Центъра, е негатиното възприемане и очаканията на клиентите. Значителна част от американците категорично не приемат предлаганите им алтернативи на личната собственост на автомобилите. Те са по-склонни да използват автобуси и метро, вместо услуги като каршеринг (споделено порзване на автомобиле), например.

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    lowrage ( преди 1 година )
    Нали щата Калифорния ги разреши преди няколко дни?Кой ги пише тези статии? 10-15 години?ХАХАХА
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Кое е далечното отиваш в представителството на Рено и поръчваш Зои което си е Клио на ток!
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Те се карат в Норвегия и ти правят сауна,но батериите им падат 2 пъти по-бързо
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "тая зима,ако се наложи да караме чист ел.какво правим" Последно сега скъпи ли са или не могат да се карат в зимата? Ако не можеха да се карат зимни условия, норвежците нямаше да дават по над 100 хиляди долара за автомобил, който не могат да карат по-голямата част от годината. Оказва се даже, че е по-топло в електромобилите, може да стане буквално сауна и да караш по потник.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Еми ти видял ли си данъците на бензинов или дизелов автомобил в Норвегия? А6 ти излиза 150000евро. А електромобила се дотира от държавата и ти излиза 2-3 пъти по евтин от нормална кола с ДВГ. То и тука ако пуснат за по 10-20000лв електромобили всички ще започнат да ги купуват ако ще и да е сняг 365 дни в годината. Интереса клати феса.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Видял си ти зима! Попитай норвежците какво е зима, а случайно или не там се продават най-много електромобили в света, като напук на статистиката, се продават повече от 50% още тази година, а не 8% след 10 години.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Ел.транспорта ще го има,но ще си остане алтернативен на ДВГ дъъъълго време,може би докато свърши нефта,за мен най-добрия вариант са плуг-ин хибридите,в града ми стигат 30-40км на ток а извън двг-то,в тая зима,ако се наложи да караме чист ел.какво правим