fallback

Електромобилите с най-голям пробег

През 2018 г. пада психологическата граница от 500 км

Електромобилите стават все повече, а клиентите имат повече от един ориентир, когато си избират екологичен автомобил. За намаляването на цената помагат отстъпките, осигурени от държавата, но не и в България, а другата много важна особеност на електромобилите е пробегът с едно зареждане. Както при цената, така и при пробега традиционните автомобили все още имат предимство, но това скоро трябва да се промени. Да хвърлим един поглед какво се предлага на пазара по отношение на пробега на електромобилите. №1 в света по продажби е Nissan Leaf, като моделът на японската компания вече присъства във второто си поколение, като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. Това означава безпроблемна градска експлоатация и дори кратки пътувания извън града. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, който спечели наградата „Кола на годината в Северна Америка” и с едно зареждане изминава 383 километра. И този пробег е премерен по американския стандарт EPA, който за разлика от европейския, е доста близък до реалната експлоатация. Единственият недостатък на Bolt, който се очертава като най-сериозният съперник на задаващия се Tesla Model 3 е невъзможността за бързо зареждане на батериите. Иначе по цена Bolt може да се мери с Model 3, с оглед на това, че базовата му цена е 37 500 долара. Всеки по-нов модел, който излиза на пазара, осигурява повече пробег. Това важи и за електрическата версия на Hyundai Kona. Дебютът на кросоувъра ще се случи на салона в Женева, а моделът се отличава с интересни характеристики – 390 километра пробег, електромотор с мощност 150 киловата и капацитет на батерията 64 киловатчаса. Обновеният Renault Zoe Z.E. 40 пък докосва психологическата граница от 400 километра с едно зареждане. Моделът на Renault е близък роднина на Leaf, а батериите идват от LG Chem. Но пробегът на Zoe е измерен по европейския цикъл NEDC, който както стана дума е доста по-оптимистичен от EPA. Още една крачка напред и влизаме в класа на премиум електромобилите – 475 километра пробег за Tesla Model X P100D. Естествено, топ моделът на Tesla се отличава и с висока цена – 145 000 долара в Щатите, но и с невероятна динамика и комфорт на борда. Дълго време се смяташе, че 500 километра с едно зареждане е най-важната психологическа граница, а през 2018 преодоляването й ще е реалност. В Женева ще видим Jaguar I-Pace, който ще е с мощност 400 конски сили и пробег 500 километра по NEDC, което означава, че ще трябва и независимо потвърждение. Също в Женева ще дебютира и Audi E-Tron Quattro, като за серийния електрически кросоувър на луксозната германска марка важи абсолютно същото – 500 километра пробег с едно зареждане по NEDC. На „ниво 500” е стигнал и Model 3, чийто доставки вече започнаха. Достъпният модел на Tesla има пробег до 500 километра с едно зареждане в най-скъпата си версия, а според списание Motor Trend електромобилът се ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Което също е впечатляващо. Отвъд 500 километра достига друг модел на Tesla – Model S във версия P100D. Италианският фенклуб на марката постигна пробег от 1078 километра с едно зареждане, но със скорост около 40 км/ч и без климатик и без използване на спирачките, т.е едва ли някой ще повтори това в ежедневието. Иначе пробегът на този вариант на лимузината е 540 километра, а динамиката на колата в режим Ludicrous е вече легендарна. И след Model S P100D напълно логично отиваме към още по-скъпите и спортни модели. А хърватският Rimac Concept_One е идеалният пример как се променя пробегът според стила на шофиране. По данни на производителя пробегът му е 600 километра, но с оглед на динамиката и изкушенията, които предлага автомобилът, реално запасът на батериите стига за 350 км. Сега в Женева предстои представянето на обновена версия на модела, която най-вероятно ще получи и по-сериозен пробег. А според анализаторите на пазара на електромобили, големият успех ще е за този производител, който успее да предложи най-приемливият компромис между динамиката и по-сериозния пробег.

fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Четете и други статии, статии писани от инженери, химици, биолози и т.н. Статии които не са публикувани в комерсиални сайтове, образовайте се и най-вече опитвайте се да анализирате информацията. Ако го правите, ще разберете, че колите на батерии са прах в очите на хората.
  • #11
    Волвофен до Дошо ( преди 6 години )
    Дошка, Рено в САЩ и Канада, вторият най-голям пазар на ел. автомобили след Китай, колко продават? Лесно е - една голяма и кръгла 0!!! Тук тези *** не съществуват!
  • #10
    Факт! ( преди 6 години )
    До ВолвофенДа бе то щото е най-добър за тва Рено Зое го размазва по продажби бегай се завивай!
  • #9
    Факт! ( преди 6 години )
    Освен това Франция си има 70 АЕЦ напълно безвредни за производство на батерии.Това че германия са *** и разчитат на токсични въглища като в 19 век наистина е така ама то и за производството на двигателите и колите им се иска енергия!Така че!А с тва качество на въздуха само в Париж Лондон Рим и Мадрид да спрат двг и с тях е свършено!
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Ищван ЧуркаНякак любезно пропузкаш емисиите за производство на електричество - що така :) А Дори развита европа в момента е едва на 20% зелена енерги - ОСТАНАЛИТЕ 80% СА МНОГО ПО-ЛОШИ ОТ ДВГ!!! Ама еко-терористите за това си мълчитее!!
  • #7
    Ищван Чурка ( преди 6 години )
    Тинтири е платен тролПроизводство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2 (данни от 2017):http://***/2sz1c41Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод.Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км:https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2sСлед 150 хил км:-Ел. кола: м/у 15.6 и 27 тона БАРАБАР с тока-Петролна кола: между 45 и 75 тона!
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Истината нещо не ви се харесва :)Факт! И дизела и бензина имат бъдеще! и двете заедно ще имат по-висок дял от електошитните поне близките 30 години. Ще навлязат синтетичните горива, които драстично ще променят картинката!
  • #5
    Волвофен ( преди 6 години )
    Нисан лийф е с по-малък пробег, а и лично според мен е най-грозен от изброените от мен, Хюндай Айоник е страшно симпатичен, но пробега е много малък(до 212 км реално при икономично каране), е-голф същото(тук-там съм виждал реален пробег между 250-260 км при икономично каране), Соул на Киа е дори по-зле и от Айоника по отношение на пробег, а на всичкото отгоре е и грозен(лично мнение). Тесла 3 е най-доброто, но и най-скъпото, а и по отношение на качеството има мноооооого още да се желае от Тесла. Има сума клипове в интернет, където има множество проблеми по моделите им - главно дребни, но доста на брой! Та Болт си е най-добрата опция към момента на пазара по отношение на пробег, цена, качество.
  • #4
    Волвофен ( преди 6 години )
    Изобщо Болт се оказва една доста добра опция. Дано навлизащата конглокенция смъкне цената му? Аз лично ходих да гледам автомобила, тук в Канада, и не съм далеч от това да го купя. Има само 2 пречки за мен засега - безумната все още цена, за толкова малък автомобил и лошата гаранция(само 3 години и/или 60 000 км).Единствено батерията е с добра гаранция(8 години и/или 160 000 км). Но към момента, лично за мен, това е най-добрата опция!
  • #3
    Факт! ( преди 6 години )
    Дизела няма бъдеще щото отделя азотни оксиди които са канцерогенни=причиняват белодробен рак!А бензина не може да измести дизела щото отделя повече въглероден диоксид който се смята за основен причинител за парниковият ефект а и въртящият момент е занчително по-малък при една и съща мощност в сравнение с дизела.Сиреч бъдещето е на електрическите и/или водородни коли!
fallback
Последни