fallback

Електромобилите с най-голям пробег

През 2018 г. пада психологическата граница от 500 км

Електромобилите стават все повече, а клиентите имат повече от един ориентир, когато си избират екологичен автомобил. За намаляването на цената помагат отстъпките, осигурени от държавата, но не и в България, а другата много важна особеност на електромобилите е пробегът с едно зареждане. Както при цената, така и при пробега традиционните автомобили все още имат предимство, но това скоро трябва да се промени. Да хвърлим един поглед какво се предлага на пазара по отношение на пробега на електромобилите. №1 в света по продажби е Nissan Leaf, като моделът на японската компания вече присъства във второто си поколение, като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. Това означава безпроблемна градска експлоатация и дори кратки пътувания извън града. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, който спечели наградата „Кола на годината в Северна Америка” и с едно зареждане изминава 383 километра. И този пробег е премерен по американския стандарт EPA, който за разлика от европейския, е доста близък до реалната експлоатация. Единственият недостатък на Bolt, който се очертава като най-сериозният съперник на задаващия се Tesla Model 3 е невъзможността за бързо зареждане на батериите. Иначе по цена Bolt може да се мери с Model 3, с оглед на това, че базовата му цена е 37 500 долара. Всеки по-нов модел, който излиза на пазара, осигурява повече пробег. Това важи и за електрическата версия на Hyundai Kona. Дебютът на кросоувъра ще се случи на салона в Женева, а моделът се отличава с интересни характеристики – 390 километра пробег, електромотор с мощност 150 киловата и капацитет на батерията 64 киловатчаса. Обновеният Renault Zoe Z.E. 40 пък докосва психологическата граница от 400 километра с едно зареждане. Моделът на Renault е близък роднина на Leaf, а батериите идват от LG Chem. Но пробегът на Zoe е измерен по европейския цикъл NEDC, който както стана дума е доста по-оптимистичен от EPA. Още една крачка напред и влизаме в класа на премиум електромобилите – 475 километра пробег за Tesla Model X P100D. Естествено, топ моделът на Tesla се отличава и с висока цена – 145 000 долара в Щатите, но и с невероятна динамика и комфорт на борда. Дълго време се смяташе, че 500 километра с едно зареждане е най-важната психологическа граница, а през 2018 преодоляването й ще е реалност. В Женева ще видим Jaguar I-Pace, който ще е с мощност 400 конски сили и пробег 500 километра по NEDC, което означава, че ще трябва и независимо потвърждение. Също в Женева ще дебютира и Audi E-Tron Quattro, като за серийния електрически кросоувър на луксозната германска марка важи абсолютно същото – 500 километра пробег с едно зареждане по NEDC. На „ниво 500” е стигнал и Model 3, чийто доставки вече започнаха. Достъпният модел на Tesla има пробег до 500 километра с едно зареждане в най-скъпата си версия, а според списание Motor Trend електромобилът се ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Което също е впечатляващо. Отвъд 500 километра достига друг модел на Tesla – Model S във версия P100D. Италианският фенклуб на марката постигна пробег от 1078 километра с едно зареждане, но със скорост около 40 км/ч и без климатик и без използване на спирачките, т.е едва ли някой ще повтори това в ежедневието. Иначе пробегът на този вариант на лимузината е 540 километра, а динамиката на колата в режим Ludicrous е вече легендарна. И след Model S P100D напълно логично отиваме към още по-скъпите и спортни модели. А хърватският Rimac Concept_One е идеалният пример как се променя пробегът според стила на шофиране. По данни на производителя пробегът му е 600 километра, но с оглед на динамиката и изкушенията, които предлага автомобилът, реално запасът на батериите стига за 350 км. Сега в Женева предстои представянето на обновена версия на модела, която най-вероятно ще получи и по-сериозен пробег. А според анализаторите на пазара на електромобили, големият успех ще е за този производител, който успее да предложи най-приемливият компромис между динамиката и по-сериозния пробег.

fallback
  • #22
    Волвофен ( преди 6 години )
    Болт е напълно електрически, има много по-голям реален пробег, доста по-добре изглеждащ е, има режим Л, при който като си махнеш крака от *** спира само с двигателя, а за капак имат и бутон зад волана, който засилва максимално ефекта от моторната спирачка и реално спирачка ползваш изключително рядко. Има предостатъчно клипове из нета, кое, как работи, както и ревюта на собственици, изминали над 20 000 км за 1 година(има дори един с близо 60 000 км изминати). А колата за която ти пишеш е Волт!
  • #21
    Фермера ( преди 6 години )
    Нисан продава сега,А другите цели да продават 2021-2025 страхотни модели.Да ги пуснат да видим пробег,цена и оборудване.Сега Лийф има ProPilot,за първи път е-***.Итова на цена около 60хиляди.Болт не е в тази класация.Той има бензинов генератор и струва около 100хиляди.
  • #20
    ( преди 6 години )
  • #19
    ( преди 6 години )
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Новия Нисан лийф не е зле както го представяш тази година най-вероятно ще е на 2ро място по продажби а слабите продажби сега са защото миналия месец започнаха производството извън Япония
  • #17
    Волвофен до анонимко ( преди 6 години )
    До юначето с безпроблемния Лийф и отличните батерии.Алоу, ти чел ли си, каква гаранция предлагат японците за батерията си? Чел ли си поне една таблица, каква е деградацията на батерията им през годините и изминатите км?Ако не си да те светна, че след 4 години при изминати 80 000 км батерияата е с капацитет 76,36%, а след 8 години и изминати 160 000 км е с капацитет 66.90%.Качество та дрънка, а?Напиши къде да е и в коя да е търсачка проблеми с Нисан Лийф и доста ще се изненадаш от дългото списъче, което ще ти се покаже!!!После пак заповядай да пишеш глупости на воля!
  • #16
    Волвофен до Дошо ( преди 6 години )
    Погледни какво си написал, пък тогава ела и се репчи. От Рено Зоуй, до Нисан Лийф, разликата е от небето до Земята. Прочети, какво си написал, кУха кратУно:Да бе то щото е най-добър за тва Рено Зое го размазва по продажби .После пак заповядай да се репчиш въздухарю.А продажбите на Лийф последната година, откакто се позви доста конкутенция на най-грозния ел. Автомобил, какъвто безспорно е модела на Нисан, са сред най-ниските. Тези 300 000 продажби за над 7 години съществуване са предимно във времето, когато беше без реална конглокенция в този ценови сегмент! Сега имаш Болт, Айоник, е-Голф, Соул, Тесла 3 и т.н. Затова грозотията никаква я няма. Ето ти една табличка на пазара в САЩ, който е най-големия за тези 7 година на Лийф, та белким видиш накъде са се запътили твойте любимци от Нисан в условията на все още зараждаща се конглокенция:VehicleJanuary 2018 SalesDecember 2017 SalesTesla Model 31,8751,060Chevrolet Bolt EV1,1773,227Tesla Model S8004,975Tesla Model X7003,300Volkswagene-Golf178343Nissan Leaf150102Data sources: General Motors, Volkswagen, Nissan, and InsideEVs. All numbers are U.S. sales only. Figures for Tesla are InsideEVs's estimates.И 4-те му конк.Урентни модела продават повече за последните 2 месеца в САЩ. Пък ти си драскай небивалиците, колкото искаш истината няма как да я промениш. Сега си представи, какво ще се случи на тази грозотия в следващите 7-10 години, когато масово големите производители на автомобили ще пуснат конглокенти. ГМ до 2025 ще пуснат над 20 модела на електричество. Такива недоразумения на дизайна и техниката, като Лийф са обречени на спиране от производство!!!
  • #15
    анализатор ( преди 6 години )
    Според мен пък извън премиум сегемента динамиката е без особено значение. Така или иначе е пре-достатъчна за ниския сегмент. Решаваща е основно цената.
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-доброто по мое виждане, а и по виждане на купувачите е Nissan Leaf.Балансиран от всякъде модел с размерите на кола, а не на сапунерка, доказани качества, добра цена, абсолютно безпроблемен с отлични батерии и пробег, който не е най-добър, но тук въпросът не е само колко км. ще мине с едно зареждане, а и колко ще издържи батерията. Nissan Leaf е с доказани батерии и хората го оценяват.С Nissan Leaf си купувате кола 100 % разработена в Япония!
  • #13
    Факт! ( преди 6 години )
    Продават Нисан и са лидери а те са от групата Рено-Нисан.А ти си оли.офрен!
fallback
Последни