IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia изтегля някои модели от пазарите в Европа

Дизеловите Rio и Venga си отиват заради слабия интерес

Kia изтегля някои модели от пазарите в Европа

Корейският производител Kia Motors планира да спре продажбите на някои европейска пазари на хечбек-моделите си Rio и Venga заради слабото им търсене. Става въпрос за дизеловите версии на двата автомобила, чиито продажби през последната година спадат значително.

Kia изтегля някои модели от пазарите в Европа

Първият пазар, който остава без дизеловите Rio и Venga, е британският. През миналата година Kia е продала 8470 бройки от Rio, като 1673 от тях са дизелови. Резултатът на Venga е подобен – 6130 единици, от които 1172 дизелови. Това е значително по-малко от 2016 г. и предрешава съдбата на двете модификации.

Според официален представител на Kia, сериозното спадане на търсенето на дизелови автомобили се дължи на многото скандали с тях в последно време. Дори на най-големия пазар на коли с такова гориво – европейския, се отчита голям отлив на клиенти. При това той засяга не само тези два модела, но почти всички автомобили с дизелови двигатели, продавани в Европа.

Снимка: Kia

Тагове: kia rio kia venga
0 от 500
  • #5
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    90% от дизелите в София са с открадни катализатори. По-добре да ги забранят изцяло. Дизелите са основния замърсител на въздуха.
  • #4
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бензина харчи много повече.
  • #3
    42 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На малка кола да се слага дизел е изключителна глупост. Абсолютно никаква сметка нямаш от това и е жива набутвация, защото няма никаква икономия на гориво, а дори в много случай е точно обратното. Бензиновата версия харчи по-малко по простата причина,че тези коли се карат в града на сравнително къси разстояния. Дизела бавно загрява и повече се кара в най-неикономичен режим. Бензинката загрява почти веднага и режимът на работа на ДВГ е оптимален и харчи малко и двигателя не се скапва.
  • #2
    35 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В България върви всякакъв дизел. Добре, че имам херметизиране на купето за няма и секунда. Доста често го ползвам. И добре,м че се движа главно около града, а не в самия град, че там ще има яко изпотяване на стъклата заради херметизираното купе. Това дизела трябва да се забрани, най-вече в България, където катализатора нищо не значи. А и да значи, евро 2-3 все същита лaйна.
  • #1
    45 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да спреш дизеловите двигатели за даден модел не означава че спираш целия модел. Четете ти ли какво пишете?