IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Синдикатите в Германия и автопроизводителите не се разбраха

BMW и Audi вече понесоха първите щети от стачките на работниците им

Синдикатите в Германия и автопроизводителите не се разбраха

Преговорите между най-големият профсъюз на работниците в автомобилната и металургична промишленност IG Metal и автомобилните производители BMW, Audi, Mercedes-Benz и Porsche приключиха без резултат.

Синдикатите в Германия и автопроизводителите не се разбраха

Разговорите продължиха повече от 16 часа, като работниците настояваха за увеличение на заплатите с 8% и намаляване на работната седмица от 35 на 28 часа. На свой ред работодателите предложиха повишение с 6,8%, но категорично отказаха да орежат работните часове за седмицата.

Още преди началото на преговорите работниците в завода на BMW в Мюнхен спряха работа за 3 часа, в резултат на което не бяха произведени планираните 250 автомобила. Същото се случи и в заводите на Audi в Инголщад и Некарсулм, където останаха 700 несглобени коли.

Синдикатите в Германия и автопроизводителите не се разбраха

Сега профсъюзите готвят нови стачки, които ще се случват ден в различни заводи в Германия. Общо 3,9 млн. човека са заети в автомобилната индустрия в страната, като се очаква спирането на работа да нанесе сериозни щети на производителите.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АЗ ( преди 1 година )
    Аз, брат, аз работя официално за 600 лева за една българска фирма изнасяща електроника за целия свят. От 730-те, 50 отиват за карта за градския, 80 отиват за обяд и вкъщи нося 600. Само дето имам и кредит... Мога да искам читава работа без дивашка експлоатация, ама няма такава БГ фирма. Хем добри пари, хем спазване на трудовото законодателство го има само в чуждите големи компании...
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кой работи вече за 600лв бе алоу?600 официално, а под масата още колко?Двойно, тройно?Ако у нас не се шири сивата икономика и излезе истината за средната заплата ще видя как ще мрънкате, че сте бедни.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не г мислете по някое време ще се разберат работата ще продължи. Същото е и с авио превозвачите Българите да се замислят защо не им плащат 600 левовата заплата навреме за която се работи по 50-60 часа на седмица?
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Закривай!!!
  • #5
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Работник в БМВ ( преди 1 година )
    Много се нервя, когато някои новини се превеждат мега грешно и се създава даже фалшива новина. Първо, никога не са искали 8%, а 6% увеличение. Второ, не искат да се намели работната седмица на всички основно на 28 часа, а да има възможност, работника да избере в рамките на 2 години на работи по 28 часа, със съответното пропорционално намаление на заплатата (например за да се грижи за дете, болен човек итн)и след това да бъде възстановен обратно на 35ч. Малко повече професионалносто, ако може.
  • #4
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Франкофон ( преди 1 година )
    Отлично колкото повече немските полухора са зле толкова по добре за ЕС!
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 1 година )
    Лошото е че тези изпълнения и стачки ще накарат производителя да внедрява удърно роботи на поточните линии и да ги питам тогава какво ще работят.
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    мързел ( преди 1 година )
    Те пък искат и 5 часа и половина раб. ден, не са явно германци тези работници:))))
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    математика ( преди 1 година )
    Искането на синдиката е за 35% увеличаване на часовата ставка. #нямамидея колко е делът на човешкия труд в завършеният продукт, но при това искане, явно, целта е да се карат коли произведени извън Германия. А в самата Германия да се появят 1+млн безработни монтьори . . . НайсА