fallback

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Японците очакват следващата генерация на Skyactiv да намали вредните емисии с 25%

Японската корпорация Mazda Motor разработва ново семейство двигатели Skyactiv-3. Използваните в него технологии ще позволят намаляване на вредните емисии при бензиновите двигатели до такава степен, че те да могат да се конкурират с агрегатите на електрически автомобили.На техническа конференция в Токио шефът на подразделението за разработка на силови агрегати в Mazda – Мицуо Хитоми, разкри плановете на производителя. Основна роля в тях играе именно разработката на третото поколение на двигатели с висока степен на сгъстяване Skyactiv.Първата генерация на тези мотори дебютира още през 2011 г. под името Skyactiv-G. Следващото поколение - Skyactiv-X, ще се появи на пазара през 2019 г. Кога ще бъде готова третата серия такива двигатели, засега не разкрива, но бяха съобщени някои подробности по проекта.Инженерите на Mazda ще обърнат повишено внимание на топлинната ефективност на моторите. Основните приоритети са намаляване на загубите на енергия при изгаряне на въздушно-горивната смес. При повишаване на коефициента на полезно действия на агрегата едновременно се намаляват разхода на гориво и количеството вредни емисии, отделяни на изминат километър.Основната цел на екипа е увеличение на ефективността на моторите с 56%. В Mazda са изчислили, че ако това бъде постигнато, нивата на вредни емисии при тях ще достигнат показателите на тези при електромобилите. В случая японците отчитат обемите на въглероден окис в атмосферата, които се натрупват от нужното гориво за електростанциите и от вредните емисии, отделяни от преработката на нефт в бензин.Снимки: Mazda

Тагове: skyactiv Mazda
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колко ти харчи, че чак да са лакоми?Брат ми е има от 2 години тази кола и могада ти кажа, че изобщо не е лакома. Карал съм е многократно. Средният и разход е 6-6,5/100. Зимата стига до 7,5/100, но не повече. Миналата година ходиха до Италия 4 човека и багаж. Доста е настъпвал и му е дала среден разход 6,3/100 на отиване и 6,5 на връщане.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дано, наистина, защото сегашното им поколение двигатели са отчайващо лакоми (опит с CX-5 дизел).
  • #1
    112 ( преди 6 години )
    От Maazda развиват технологиите до като от VW още с мaймуни се занимават.
fallback
Последни