fallback

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Японците очакват следващата генерация на Skyactiv да намали вредните емисии с 25%

Японската корпорация Mazda Motor разработва ново семейство двигатели Skyactiv-3. Използваните в него технологии ще позволят намаляване на вредните емисии при бензиновите двигатели до такава степен, че те да могат да се конкурират с агрегатите на електрически автомобили.На техническа конференция в Токио шефът на подразделението за разработка на силови агрегати в Mazda – Мицуо Хитоми, разкри плановете на производителя. Основна роля в тях играе именно разработката на третото поколение на двигатели с висока степен на сгъстяване Skyactiv.Първата генерация на тези мотори дебютира още през 2011 г. под името Skyactiv-G. Следващото поколение - Skyactiv-X, ще се появи на пазара през 2019 г. Кога ще бъде готова третата серия такива двигатели, засега не разкрива, но бяха съобщени някои подробности по проекта.Инженерите на Mazda ще обърнат повишено внимание на топлинната ефективност на моторите. Основните приоритети са намаляване на загубите на енергия при изгаряне на въздушно-горивната смес. При повишаване на коефициента на полезно действия на агрегата едновременно се намаляват разхода на гориво и количеството вредни емисии, отделяни на изминат километър.Основната цел на екипа е увеличение на ефективността на моторите с 56%. В Mazda са изчислили, че ако това бъде постигнато, нивата на вредни емисии при тях ще достигнат показателите на тези при електромобилите. В случая японците отчитат обемите на въглероден окис в атмосферата, които се натрупват от нужното гориво за електростанциите и от вредните емисии, отделяни от преработката на нефт в бензин.Снимки: Mazda

Тагове: skyactiv Mazda
fallback
  • #23
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Не веднъж съм казвал, че рано или късно и на най-простите ще им светне колко безсмислени са електричките! Евала на Мазда! МХ5 ми е в мечтания лист отдавна, но трябва да докарам нещата до възможност да поддържам и 2ра кола просто за кефа...
  • #22
    Мацуда ( преди 6 години )
    Мазда - накратко,най-доброто за практичния разумен човек,който не робува на марки, не е парвеню нито позьор,или пък хвалипръцковец!По-добре автомобил от Хирошима,въздигнали се от пепелта,хора с чест,които се дялват с ножа за едната чест,отколкото автомобил от европейски лигльовци,за които измамата е нормална работа!Хванах ги да лъжат,кой знае за какво още са излъгали-то ти става навик,лесния начин!
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти добре,че каза за този цикъл на Карно и си кандидат на Нобелова награда! Този цикъл японските инженери не са го чували,нито учили,това е сигурно, но ти си наясно с физиката повече от инженерите. Интересно щом даваш пример с цикъл на Карно защо изобщо е създаден дизеловият двигател, като е имало бензинов?
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз пък мислех,че са тия дето правят фалшиви дизели и днеска ги гледам в новините в нов скандал с фалшивите си дизели,та чак Меркел каза,че е недопустимо,както и министъра на транспорта на Германия. Някак си по-културно е да тровиш хората с допотопни дизели като Фолксваген.
  • #19
    Факт! ( преди 6 години )
    Има един цикъл на Карно обаче сиреч тва са японски кьорфишеци от тия дето правят еърбези с осколки много иновативно хем еърбег хем касетъчна бомба
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сравнявайте близки модели, а не коренно различни и от това да си правиш извод за двигателите. Мазда 6 2.2 Skyactiv-D 175 к.с. мод. 2015 харчи средно реално 5,4/100, а по книжка 4,6. И това ли е много за онзи със стария сааб. Може би иска сега дизелите да връщат горивото. Ами да си вземе немски кош, ако вече не го е направил и там на книга може да му връща горивото.
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ново SUV - малко над тон и половина, най-често AWD, по-голямо въздушно съпротивление (0.33 срещу 0.27 на 9-3), двигател и скоростна кутия проектирани за по-голяма динамика. Абсолютно нормално е да има по-голям разход от лека кола.
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хей carpe_diem, ти наясно ли си какво въздушно съпротивление има един СУВ и какво един лек автомобил? Или само мериш колко тежат?Щом един СУВ харчи 6 и нещо по магистралата,значи харчи малко, щото преодолява голямо въздушно съпротивление.Така че не можеш да го сравниш нито с опел ,нито със СААБ,освен ако не го сравниш с Опел Фронтера,но едва ли :)
  • #15
    до carpe_diem ( преди 6 години )
    Абе и аз не знам как ще ги изкарат тези 56%, но досега направиха доста подобрения. А и не е вярно, че не вярват, че не вярват в елетрическите новости. Все пак имат съвместана инвестичия с Тойота и Денсо за разработки в тази сфера. Все пак са малка фирма и не могат да хвърлят средства за разработки във всички посоки. Електрики от Тойота и бензин от Мазда мисе вижда добра комбинация.
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пффф, по уникално глупаво изказване не бях чувал.Точно пък Мазда винаги са били с различно мислене и визия. Посредвестен е VW , скучна и консервативна визия във всичко.
fallback
Последни