fallback

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Японците очакват следващата генерация на Skyactiv да намали вредните емисии с 25%

Японската корпорация Mazda Motor разработва ново семейство двигатели Skyactiv-3. Използваните в него технологии ще позволят намаляване на вредните емисии при бензиновите двигатели до такава степен, че те да могат да се конкурират с агрегатите на електрически автомобили.На техническа конференция в Токио шефът на подразделението за разработка на силови агрегати в Mazda – Мицуо Хитоми, разкри плановете на производителя. Основна роля в тях играе именно разработката на третото поколение на двигатели с висока степен на сгъстяване Skyactiv.Първата генерация на тези мотори дебютира още през 2011 г. под името Skyactiv-G. Следващото поколение - Skyactiv-X, ще се появи на пазара през 2019 г. Кога ще бъде готова третата серия такива двигатели, засега не разкрива, но бяха съобщени някои подробности по проекта.Инженерите на Mazda ще обърнат повишено внимание на топлинната ефективност на моторите. Основните приоритети са намаляване на загубите на енергия при изгаряне на въздушно-горивната смес. При повишаване на коефициента на полезно действия на агрегата едновременно се намаляват разхода на гориво и количеството вредни емисии, отделяни на изминат километър.Основната цел на екипа е увеличение на ефективността на моторите с 56%. В Mazda са изчислили, че ако това бъде постигнато, нивата на вредни емисии при тях ще достигнат показателите на тези при електромобилите. В случая японците отчитат обемите на въглероден окис в атмосферата, които се натрупват от нужното гориво за електростанциите и от вредните емисии, отделяни от преработката на нефт в бензин.Снимки: Mazda

Тагове: skyactiv mazda
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мазда е символ на посредственост.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тойота не случайно решиха да си парнират с Мазда, точно заради бензиновите им разработки.Мисля, че визията на Мазда е много по-добро решение от глупавите, мизерни и безмислени батерии. Водородни клетки и алтернативен вид гориво са много по смислени решения.
  • #11
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Ми икономичен си ми беше, сега му се радва баща ми...А тоя СУВ колко тежи? На бас, че не е повече от тон и половина, колкото е и СААБът...И наистина, прав си - сравнението не е много точно, ама пак е странно, че 15 години по-късно разходът не е паднал особено. Така че тези 56% не знам как ще си ги изсмукат.А това, че не вярват в електрическата мобилност, може да им изиграе лоша шега.Вижте с кодак какво стана - цифровата фотография нямала бъдеще, бля, бля... Някой да е чул нещо за тях скоро?
  • #10
    Made in Japan ( преди 6 години )
    Японеца конструира нови автомобилни технологии,германеца копира.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какъв СААБ 9-3 бе ?!Сравняваш ябълки и круши. Сравняваш лек автомобил и СУВ. Едното с анемичен 115 к.с двигател, а другото със 175 к.с. Ти изобщо в руд ли си или просто искаше дя се похвалиш каква бричка си имал с опелски двигател. И да ти кажа, че съм карал Вектра със същият двигател и под 7/100 трудно су смъква разхода, а ти си приказвай колко бил икономичен твоя СААБ 9-3 .
  • #8
    132 ( преди 6 години )
    Агрегат,Агрегат,Агрегат,Агрегат..... редакторът ви не знае ли други синоними на думата Двигател ?Вече става абсолютно банално. До сега личеше тоталната липса на речник, но вече избива и тоталната липса на каквито и да е технически познания. Как някой, който пише за автомобили и двигатели, ще нарече електрическият двигател - АГРЕГАТ. Изключително жалко представяне, като се вземе и предвид крайно нелепите преводи, които правите на крадените статии, картинката става направо....***********
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    увеличение на ефективността на моторите с 56% ?? това ще рече от 36% КПД един бензионов мотор да стане с 56% КПД? Това звуи доста невъзможно.
  • #6
    археолог ( преди 6 години )
    Тук става въпрос за бензинови двигатели. Съмнявам се да влагат кного усилия в малки дизели, приположение, че Skyactiv-X идва догодина. КОлкото и да е странно, CX-5 е настроен за по-голяма динамика - ускорението му от 0 до 100 е по-бързо от това на СААБ-а.Пък и да се сравнява разход на SUV и кола...
  • #5
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Ми лакомо си е за дизел, определно.Моят предишен СААБ 9-3 с опелския дизел (2.2 - 115 к.с.) извънградско ми гореше между 4 и 6 (6.5 - 6.7 с 5 човека и супер много багаж), така че да - тая Мазда на брат ти е сериозно лакома, щом 15 години по-нов модел харчи повече :D
  • #4
    пена ( преди 6 години )
    Тия приказки ги слушаме от 20 години....
fallback
Последни