След спортното купе Polestar 1, компанията планира да допълни гамата си с хечбек и SUV модел. Това обяви шефът на компанията Томас Ингелат, който преди да оглави Polestar беше главен дизайнер на Volvo.
Шведската компания купи преди време дългогодишния си тунинг майстор, а от септември 2017 г. отдели Polestar като самостоятелен производител на електромобили. Според Ингенлат, Polestar 1, който ще е флагман на гамата на Polestar, е важен за развитието на имиджа на новата марка, а след него ще се появи хечбекът Polestar 2.
Производството му ще започне през 2019 г., а шведите се надяват, че Polestar 2 ще е сериозен съперник на Tesla Model 3. Вече беше потвърдено, че моделите на Polestar ще имат собствен дизайн, въпреки че в него лесно ще се откриват общи черти с този на автомобилите Volvo.
Архитектурата на моделите обаче ще бъде изцяло заета от Volvo, което означава по-ниски разходи и повече гаранции за качеството на автомобилите. Също така Volvo и Polestar ще си делят и основните компоненти в автомобилите, както и системите за сигурност.
Polestar 1 дебютира през октомври миналата година, като автомобилът е изграден на модулната платформа SPA на Volvo и получи активно окачване CESi, разработено от Ohlins.
Първият модел на новата марка е с хибридно задвижване, като системата се състои от 2,0-литров 4-цилиндров турбо мотор с мощност 379 к.с. и два електромотора с по 111 к.с. Общата мощност на хибридната система е 600 к.с., а максималният въртящ момент е 1000 Нм.
Продажбите на Polestar 1 започват през 2019 г., като цената му ще е около 150 000 долара и моделът ще се предлага в САЩ, Китай, Норвегия, Германия, Холандия и Швеция.