IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

Най-продаваният модел на шведите окончателно ги закотвя в премиум сегмента - с всички плюсове и минуси

Volvo, създадена преди точно 90 години като дъщерна компания на един шведски производител на лагери, в продължение на десетилетия заемаше особено място в автомобилната йерархия:
Тя не беше масова, но не беше и премиум. Не беше евтина, но не беше и баснословно скъпа. В някои отношения бе иновативна и футуристична - особено що се отнася до шведската обсебеност от системите за безопасност. В други, като въшния дизайн, Volvo изглеждаше като нещо, проектирано от баба ви.



ВСИЧКО ТОВА Е ВЕЧЕ БЕЗВЪЗВРАТНО минало. Откакто се озова под шапката на китайския гигант Geely, Volvo инвестира много и в технологии, и в дизайн, за да се превръне в съвсем действителен конкурент на голямата германска премиум тройка.
Ключовата роля за това изигра XC60, което след дебюта си през 2008 неизменно е най-продаваният модел на шведите. Сега най-после той получава второ поколение и големият въпрос е ще издържи ли то на високите очаквания.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

ПОНЕ ВЪНШНИЯТ ВИД СЪС СИГУРНОСТ няма да разочарова с изчистените линии и свежите предни фарове, познати вече от по-голямото ХС90. Единствено огромните задни светлини може би леко развалят впечатлението за лекота и изчистеност. Но като цяло това е една от най-приятните за гледане коли в този сегмент.
В още по-голяма степен това важи за интериора. В това отношение Volvo няма конкуренти: елегантни форми, скъпи материали, меки цветове. Това е есенцията на скандинавския дизайн, преди IKEA да си присвои термина.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

СЕДАЛКИТЕ СА МНОГО ДОБРИ и като комфорт, и като опора. Електронните прибори и наподобяващият таблет екран на мултимедията са с красиви графики и като цяло лесни за ползване. Макар че бихме предпочели покрай тъч скрийна да има и по-старомоден контролер, ако решите да сменяте музиката, докато шофирате например. Настройките на аудиосистемата или климатика понякога изискват да влезете в четири различни подменюта - което не се връзва съвсем с иначе маниакалното внимание на Volvo към пътната безопасност. 
Иначе и задната седалка не е компромис от гледна точка на удобството, а багажникът побира 505 литра - далеч не върхово постижение в този клас, но напълно достатъчно.

ИЗОБЩО XC60 УСПЕШНО ОТМЯТА всички точки от семейната страна на уравнението. Малко по-различно стоят нещата с динамиката.
Подходът на Volvo към задвижването изглежда така: какъвто поискате мотор, стига да е двулитров.
Има две бензинови версии, съответно с 250 и 313 коня, и два дизела, със 190 или 235. На върха в гамата стои така нареченият Т8 - плъг-ин хибрид, в който съчетанието от бензинов агрегат и електромотор ви дава завидните 407 коня. Но също така ви дава и допълнителни двайсетина хилядарки към цената, така че смисълът от него остава за онези държави от първия свят, в които карането на ток ви дава субсидия и данъчни отстъпки.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

НИЕ ТЕСТВАМЕ ПО-МОЩНИЯ ДИЗЕЛ, за който подозираме, че ще е най-търсеният вариант в България.
На моменти е малко шумен, но иначе си върши съвестно работата, дава много прилично ускорение за изпреварване и спокойно ще ви харчи към 7 литра на сто. В книжката ще прочетете 5.6 НА СТО, но това е само във приказния свят на европейските тестове за емисии.

НА КНИГА ХС60 ПОЛЗВА същата модулна платформа като големия брат XC90. Но тук тя е в по-компактната си форма, и с някои леки корекции по окачването. В резултат по-малкият модел е доста по-директен и вдъхващ увереност на пътя. Предлаганото като опция пневматично окачване изглажда добре дупките. Осемстепенният автомат сменя достатъчно плавно, макар понякога да се разколебава, когато трябва да върне предавка надолу. Като цяло колата се усеща стегната и сигурна, но далеч не е спортна. Почти 22-ата сантиметра просвет и системата за задвижване на четирите колела я правят нелоша офроуд машина - поне на теория. На практика силно се съмняваме някой да вкара новото си лъскаво Volvo в калта.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

КАТО КАЗАХМЕ СИГУРНА, от Volvo твърдят, че това е най-безопасният им модел - което би трябвало да значи, че е най-безопасната кола изобщо в света. В края на краищата говорим за компанията, която първа въведе ламинираните стъкла, триточковите колани и страничните въздушни възглавници.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

ВСИЧКИ ЕЛЕКТРОННИ СИСТЕМИ за сигурност - над една дузина - тук са част от серийното оборудване. То включва също круиз контрол, асистент за паркиране, светодиодни фарове, 9-инчов екран на мултимедията, кожен волан, двузонов климатроник, хромирани рейки на покрива и 18-цолови джанти. Което е достатъчно щедро за базово ниво - само че цената му далеч не е базова. По-слабата бензинова версия започва от 92 000 лева, а нашият дизел с добавен кожен салон, 12-инчова навигация и различни декоративни елементи закръгря сумата на закръгля сметката на 108  хилядарки. И това е преди да сте започнали с допълнителните опции: 1300 за четиризонов климатроник, 700 за отопление на предните седалки, 3200 за адаптивен автопилот, 2400 за хедъп дисплей, 2800 за панорамен покрив...

НАКРАТКО, ДОБРАТА НОВИНА е, че Volvo вече окончателно прекрачва в зоната на германските премиум марки. Лошата е, че ги догонва и като цени. Оттук нататък изборът е въпрос на вкус. И стил.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60


235 к. с. максимална мощност
480 Нм максимален въртящ момент
220 км/ч максимална скорост
7.2 секунди 0-100 км/ч
 

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Минаващ ( преди 6 години )
    За Волво не знам май и преди Волво не се водеше за премиум марка!Конглокент на немците винаги са били Ягуар Ленд Ровърите и американските Линкълн Кадилак и тн ама те май не са много разпространени в Европа.А сега се навъдиха премиуми много въпроса е кой е готов да даде пари за това!
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    шведите ядат развалена херинга Сюрщрьоминг като гурме ястие но целия свят припада по вкусовите им качества През 1981 г. германски хазяин изгонва наемателите си без предизвестие след разпространението на миризма от саламура от сюрщрьоминг на стълбището на сградата. Съдът постановява, че прекратяването на договора е оправдано, когато наемодателя демонстрира случая чрез отваряне на консерва вътре в съдебната зала. Съдът заключава, че се е убедил, че непоносимата миризма на саламурата от рибата далеч надхвърля степента, която другите наематели в сградата може да толерират.
  • #16
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    No comment, за бедни хора като нас, тия марки минават за премиум даже и превишават.Но хората дет имат парите, се спират на други 3 марки.Само виж разни видеа, някви сравнителни тестове и т.н.Като се качат още първата им дума е "Не е като при немския конглокент, но за цената си струва компромиса."Гледай английски тестове, френски, немски, американски, хора дет могат да си ги позволят, оценяват колата обективно.А това Волво горе тествано от българин - резултат "закотвя се при премиумите"
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако беше някое ауди или фолксваген, нямаше да пише "... и минуси". Там са само хвалби, та чак ти се потриса от лигавщина.
  • #14
    20 rate up comment 4 rate down comment
    No comment ( преди 6 години )
    Тия лафове за китайския кашон от ИКЕЯ вече се изтъркаха. Който се е качвал на новото XC90 знае за какво става въпрос. Който иска да се отличава от сивата маса кара Волво, Лексъс или Джагуар.
  • #13
    10 rate up comment 7 rate down comment
    fen ( преди 6 години )
    До скоро карах Volvo s80 2011г. купувано ново.Ще ме извиняват ама много си повярваха с цените и набутавнето в премиум сегмента. Няма как да дадеш толкова много пари и да вземеш 4 цил. двигател, който колкото и да е "динамичен" го прави със зор а не с лекота. А за разликата между звука на 4 и 6,8 цилиндъра няма и да споменавам.
  • #12
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    къв премиум е волво че да се сравнява с немската тройка надули цените 100 к за китайски *** в кашон като икеа с шведска упаковка със знаменца който не си е взел той не знае що е живот без сервиз е имам познати които карат с китайски волва с новата платформа вай вай вай ама както е казал гуруто Джереми Кларксон Живейте си живота докато не сте си взели Волво
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Във вашите умни глави трябва да се разглежда и Алфа Ромео като премиум и Лексус като премиум.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Иван Дечев ( преди 6 години )
    Волво вече следва да се разглеждат като премиум производител наред с немската тройка. Цената действително е равна, дори и надвищаваща тази на конКУРенцията, но и качеството не отстъпва. наскоро имаше подробен тест в Аутоекспрес - най-престижното английско списание за коли, между Волво, Ауди Q5 и GLC и волвото бе класирано на първо място.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Брандо ( преди 6 години )
    Не ми харесва само двигателят. Два литра дизел и 235 к.с. си е доста. При нашата нафта пък си е направо проблем