Много автомобилни производители работат върху по-тясна интеграция на електромобилите и „плъг-ин” хибридите с електрическата мрежа. Това дава възможности на машините да променят своето време за зареждане в зависимост от ситуацията – ако мрежата е натоварена или спрямо тарифата.
Подобен проект стартира и Audi. Той се казва Audi Smart Energy, като в момента работи на две места – в центъра на Цюрих и в околностите на Инголщад, където се намира централата на компанията. В експеримента участват и частни домове, като се използва хибридното Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro.
Партньор на Audi е компанията от Цюрих – Ampard, която е разработила специален софтуер. Той разпределя енерегията между фотоелектрически панели, автомобила и самата мрежа по най-изгодния към даден момент начин. Всички компоненти образуват виртуална електростанция, която отчита колебанията в мрежата и ги регулира.
Използваните слънчеви електростанции правят системата още по-ефектнивна, а самите автомобили могат да си „общуват” с така наречените „умни домове”. В този случай превозните средства дават енергия на домашната електротехника или на охранителната система.
Над подобни проекти работят също компании като Porsche и Volkswagen, която вече приключи с експеримент, наречен INEES. В него няколко автомобила на марката бяха включени в „умна мрежа”, като от Volkswagen обявиха реултатите за „обнадеждаващи”. Засега обаче проблемите са масовото използване на такива системи за недобрата инфраструктура, както и пропуски в законодателството.
Снимки: Audi, Volkswagen