IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колата на бъдещето: с три колела и само една седалка

Канадската Solo претендира да отговаря най-добре на нуждите на съвременния градски човек

Колата на бъдещето: с три колела и само една седалка

Колата на бъдещето има само три колела - и с нея никой вече няма да ви се натрапва да го закарате след работа. Поне така настояват от канадската компания Electra Meccanica, която представи своя сериен модел Solo на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас.

Колата на бъдещето: с три колела и само една седалка

Solo е електромобил със 170 км автономен пробег. Пълното зареждане на батерията отнема не денонощие както при повечето конкурентни модели, а едва три часа. Има и една друга набиваща се на очи разлика между този автомобил и другите електрически предложения на пазара: в Solo има място единствено и само за вас самия.

Канадците се опират на здравата логика и статистиката. В северноамериканските градове над 80% от автомобилите се движат само с един човек вътре, но изразходват енергия, нужна за превозването на поне четирима.

Колата на бъдещето: с три колела и само една седалка

Solo ви спестява нуждата да плащате за място, което ще ползвате рядко, и също така ще ви отърве от досадни колеги и приятели, правещи си сметка да се уредят с безплатно возене.

Електромобилчето струва 15 500 долара, което е солено за нещо само с едно място, но пък може да намалее наполовина в страните, където държавата субсидира по-чистото задвижване.

Максималната възможна скорост е около 220 км/ч, но колата е електронно ограничена на едва 130 км/ч за безопасност. Но пък ускорението от 0 до 100 км/ч отнема осем секунди - колкото и при старото Renault Clio 16V Williams.

Колата на бъдещето: с три колела и само една седалка

Интериорът е изчистен и удобен, а за улесняване на паркирането Solo предлага камера за задно виждане. Базовата версия включва също отопление на седалката и електрически стъкла. А багажникът побира 285 литра, повече от досегашното поколение на Ford Fiesta.
 

Тагове: ces solo electra
0 от 500