fallback

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Някои от тях само преди 10-ина година изглеждаха като суперлукс

Съвсем неотдавна – преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас. Същото важеше и за електрическия пакет за задните стъка. Сега тези екстри са включени в базовата версия на почти всички нови модели. Технологиите не стоят на едно място и неща, които някога изглеждаха излишни, вече са задължителни.Представяме ви опциите, които според нас, трябва да присъстват задължително във всяка нова кола. Умишено пропускаме скъпи и луксозни автомобили, натъпкани с почти всичко, което може да измисли човек. Евтините модели също не участват, тъй като при тях се прави всичко възможно за постигане на минимална цена. В тези опции не са включени и някои функции, които вършат много работа, но човек спокойно може да мине и без тях.1. Система за стабилизацияТази електронна система е добре известна под абревиатурата ESP, въпреки че понякога се появява и като ESC, VSC, VDC, DSTC, DSC. Нейното основно предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба. Ако даден модел разполага с нея, то това предполага и наличието на ABS (антиблокираща система), затова и с нея не се занимаваме в случая.Системата ESP работа с датчиците на ABS, които определят скоростта на всяко от колелата. Има и датчици, отчитащи положението на волана и педалите, като всичко това позволява на електрониката да анализира състоянието на автомобила и намеренията на водача. Ако системата реши, че те си противоречат едно на друга, тя започва да намалява въртенето на отделните колела и да снижава оборотите на двигателя, докато автомобилът не тръгне в посоката, в която го направлява шофьорът.2. Странични въздушни възглавнициВсички съвременните автомобили са оборудвани с фронтални въздушни възглавници. Много от производителите обаче икономистват страничните еърбези. В същото време пред пасажерите имат близо метър свободно пространство, но в същото време са само на сантиметри от металните части на автомобила. Дори каросерията да е конструираната така, че да пречи на силната деформация при удар, то тя няма как да спре инерционните сили и да защити пътниците от тях.При инцидент най-сериозна за застрашени главите на пътниците, тъй като тях не ги защитава предпазния колан. Затова и страничните въздушни възглавници са много важни в случая, тъй като те със сигурност ще намалят риска от сериозни наранявания при катастрофа.3. Датчици за паркиранеДвижението назад е един от най-трудните елементи при шофиране. Има хора, които дори след дълги години зад волана не могат да се спряват с него. Ситуацията се влошава при ограничено прастранство. Ако на автомобила са поставени поне задни датчици, това значитено ще облекчи неопитния или неумел водач, който е принуден да се движи със задната част напред.Естествено, камерата за заден ход е още по-ценен помощник. Да не говорим за системата за автоматично паркиране, която сама намира свободно място и от шофьора се иска само да натисне педала на спирачката след извършване на маневрата. Това решава всички проблеми.4. Регулируем по дължина воланОтсъствието на подобна функция изглежда като анахронизъм, но все още се срещат модели (дори по-скъпи), при които воланът може да се регулира само на височина. Това създава проблеми за някои хора – най-вече тези с нестандартно телосложение, и те се затрудняват да намерят най-удобната позиция зад волана. Регулирането на педалите, което се предлага при по-скъпи модели, също е доста полезна опция.5. Система за достъп без ключТази система позволява разблокирането на автомобила само с едно натискане на бутон на ключа. Няма смисъл да се обяснява защо подобна функция е много удобна, но все пак – улесняване на достъпа до автомобила, особено в студено време или през нощта. В повечето случаи системата е свързана с алармата на колата и така само с едно движение се отваря вратата и се изключа сигнализацията.6. Подгряване на седалкитеТази функция се оценява през зимата, особено ако този сезон продъли по-дълго и температурите паднат значително. Комфортът е много важен не само за шофьора, но и за пътниците, затова подгряването на седалките е задължително, най-вече когато седалките са кожени.7. Навигационна системаФакт е, че съвременните смартфони предлагат различни приложения, които заместват навигацията на автомобила. Тя обаче си има някои приемущества. Основното е, че е разполоена на удобно място и на шофьора не му се налага да се отвлича от пътя, за да види посоката, която трябва да следва. Освен това навигационната система на автомобила е по-голяма на размери и детайлизацията на изображенията е много по-лесна. Съвременните навигации също така показват задръстванията и ремонтите по пътя, което също е много полезна информация.8. USB-портНаличието на USB-порт прави пътуването по-удобно, тъй като можете да качите любимата си музика на флашка, която да активирате по всяко време. Теоретично може да се ползва и SD-слот, но в него няма как да вкаращ зарядното на смартфона. Или път на друг уред, който искаш да заредиш по време на пътуване.Снимки: Motoringfile.com

Тагове:
fallback
  • #31
    Валери ( преди 4 години )
    Аз определено бих спестил вградената навигация, изключитъелно скъпа опция предоставяща услуга под средното ниво на значително по-евтени алтернативи. Ipad 4G 2018 е ~ 1000 лева с покачествен дисплей спостоянно обновяване на карти с трафик информация и т.н. Вградена навигация за повечето марки автомобили е над 2000 лева. Същото важи и за добър смарт телефон.
  • #30
    ttt ( преди 6 години )
    Някой от екстрите бих ги определил като екстри за "Блондинки", тва подгряване на волана, безключово запалване
  • #29
    FenIX ( преди 6 години )
    Круиз контрола (темпомата) също е много удобна екстра и бих се отказал от навигацията заради него ;) Който кара често нощем би оценил доста високо и адаптивните светлини. Освен всичко това е свързано и с безопасността, защото не заслепяваш колата в насрещното.
  • #28
    Лудория ( преди 6 години )
    Датчиците за паркиране са страхотна добавка към автомобила. Настоящата ми кола има такива и отпред, и отзад. От ден първи както я притежавам, паркирам на по 30-40 см. от другите автомобили без проблем. А наскоро благодарение на тях не блъснах велосипедист без фар през нощта - датчика изпищя и аз спрях изненадан, за да видя какво има. Оказа се велосипедист с четно яке и без фар. На старата ми кола имаше подгрев на предния прозорец. В началото ми бе смешно, но първата зима доста ми стори страхотна
  • #27
    Анонимен ( преди 6 години )
    Виж не ми се спори относно нави или не. В големите градове е задължителна: Мюнхен, Виена, Париж и тн. Иначе има да спираш и обикаляш многократно
  • #26
    старата генерация ( преди 6 години )
    Една от хитростите, която съм си измислил е да погледна картата предварително и да проследя маршрута с поглед. На едно листче си написвам последователно населените места през, които трябва да мина. Опитвам се да запомня и мислено да си представя маршрута. Това го правя дори и когато съм с навигация. По този начин си тренирам не само мозъка, но и способностите да се оправям сам. Запомням маршрути, градове и ако ми се наложи втори път да минавам вече ще го зная пътя наизуст. Не е сложно.
  • #25
    старата генерация ( преди 6 години )
    до: АнонименПоловин Европа съм обиколил БЕЗ НАВИГАЦИЯ!На север до Норвегия на запад до Испания. Абсолютно никакъв проблем. И никъде не съм казал, че трябва да се лишаваме от удобствата и новостите, а просто казвам, че това НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА екстра! Ако си забравил заглавието на статията го прочети отново!Анонсът ми е към статията, която внушава пълни глупости. И да поколението от 90-те без навигация и др.подобни екстри не може да се оправи,защото е НЕОРИЕНТИРАНО. Не чете и не гледа! Факт!
  • #24
    Ime ( преди 6 години )
    Датчика за паркиране няма нужда да е серийно, чак толкова трудно не е да се паркира, а ако е зор то инсталирането на системата е доста евтино. И силно подозирам че ще е по- скъпо ако го добавят от фабриката.А регулируемият по дължина волан ще си е удобство за мен, предполагам не само.
  • #23
    Ime ( преди 6 години )
    Абе не знам за подгряването на седалките, но подгряване на страничните огледала е с пъти по- важно.Вградена навигация е абсолютен ***. Скъпа екстра с още по- скъпи ъпдейти. Ама показвала задръствания...значи и интернет и трябва... Щом ще е така Гугъл Мапс, телефон и правилно поставена поставка са повече от достатъчни.Отключването с бутон е удобство, но нищо повече... УСБ порт е удобство поради няколко причини, но ако го няма се инсталира лесно, пък и има адаптори за запалката,та не е болка
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    старата генерация,И примерно какво правеше когато си ходил в Мюнхен без навигация. Карти и знаци. Мухаха, всъщност нямаше как, но въпроса остава. За село без нави си ок. По останалото, сигурно някак сме се оправяли. Това означава ли че трябва да се лиша от всички нови полезни екстри?
fallback
Последни