fallback

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Някои от тях само преди 10-ина година изглеждаха като суперлукс

Съвсем неотдавна – преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас. Същото важеше и за електрическия пакет за задните стъка. Сега тези екстри са включени в базовата версия на почти всички нови модели. Технологиите не стоят на едно място и неща, които някога изглеждаха излишни, вече са задължителни.Представяме ви опциите, които според нас, трябва да присъстват задължително във всяка нова кола. Умишено пропускаме скъпи и луксозни автомобили, натъпкани с почти всичко, което може да измисли човек. Евтините модели също не участват, тъй като при тях се прави всичко възможно за постигане на минимална цена. В тези опции не са включени и някои функции, които вършат много работа, но човек спокойно може да мине и без тях.1. Система за стабилизацияТази електронна система е добре известна под абревиатурата ESP, въпреки че понякога се появява и като ESC, VSC, VDC, DSTC, DSC. Нейното основно предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба. Ако даден модел разполага с нея, то това предполага и наличието на ABS (антиблокираща система), затова и с нея не се занимаваме в случая.Системата ESP работа с датчиците на ABS, които определят скоростта на всяко от колелата. Има и датчици, отчитащи положението на волана и педалите, като всичко това позволява на електрониката да анализира състоянието на автомобила и намеренията на водача. Ако системата реши, че те си противоречат едно на друга, тя започва да намалява въртенето на отделните колела и да снижава оборотите на двигателя, докато автомобилът не тръгне в посоката, в която го направлява шофьорът.2. Странични въздушни възглавнициВсички съвременните автомобили са оборудвани с фронтални въздушни възглавници. Много от производителите обаче икономистват страничните еърбези. В същото време пред пасажерите имат близо метър свободно пространство, но в същото време са само на сантиметри от металните части на автомобила. Дори каросерията да е конструираната така, че да пречи на силната деформация при удар, то тя няма как да спре инерционните сили и да защити пътниците от тях.При инцидент най-сериозна за застрашени главите на пътниците, тъй като тях не ги защитава предпазния колан. Затова и страничните въздушни възглавници са много важни в случая, тъй като те със сигурност ще намалят риска от сериозни наранявания при катастрофа.3. Датчици за паркиранеДвижението назад е един от най-трудните елементи при шофиране. Има хора, които дори след дълги години зад волана не могат да се спряват с него. Ситуацията се влошава при ограничено прастранство. Ако на автомобила са поставени поне задни датчици, това значитено ще облекчи неопитния или неумел водач, който е принуден да се движи със задната част напред.Естествено, камерата за заден ход е още по-ценен помощник. Да не говорим за системата за автоматично паркиране, която сама намира свободно място и от шофьора се иска само да натисне педала на спирачката след извършване на маневрата. Това решава всички проблеми.4. Регулируем по дължина воланОтсъствието на подобна функция изглежда като анахронизъм, но все още се срещат модели (дори по-скъпи), при които воланът може да се регулира само на височина. Това създава проблеми за някои хора – най-вече тези с нестандартно телосложение, и те се затрудняват да намерят най-удобната позиция зад волана. Регулирането на педалите, което се предлага при по-скъпи модели, също е доста полезна опция.5. Система за достъп без ключТази система позволява разблокирането на автомобила само с едно натискане на бутон на ключа. Няма смисъл да се обяснява защо подобна функция е много удобна, но все пак – улесняване на достъпа до автомобила, особено в студено време или през нощта. В повечето случаи системата е свързана с алармата на колата и така само с едно движение се отваря вратата и се изключа сигнализацията.6. Подгряване на седалкитеТази функция се оценява през зимата, особено ако този сезон продъли по-дълго и температурите паднат значително. Комфортът е много важен не само за шофьора, но и за пътниците, затова подгряването на седалките е задължително, най-вече когато седалките са кожени.7. Навигационна системаФакт е, че съвременните смартфони предлагат различни приложения, които заместват навигацията на автомобила. Тя обаче си има някои приемущества. Основното е, че е разполоена на удобно място и на шофьора не му се налага да се отвлича от пътя, за да види посоката, която трябва да следва. Освен това навигационната система на автомобила е по-голяма на размери и детайлизацията на изображенията е много по-лесна. Съвременните навигации също така показват задръстванията и ремонтите по пътя, което също е много полезна информация.8. USB-портНаличието на USB-порт прави пътуването по-удобно, тъй като можете да качите любимата си музика на флашка, която да активирате по всяко време. Теоретично може да се ползва и SD-слот, но в него няма как да вкаращ зарядното на смартфона. Или път на друг уред, който искаш да заредиш по време на пътуване.Снимки: Motoringfile.com

Тагове:
fallback
  • #21
    БРМ ( преди 6 години )
    Най-важната екстра не е спомената - автоматика!Това с трите *** е примитивна работа, след време ще се чудим как сме карали. Хамериканците отдавна са забравили за това.
  • #20
    Никола ( преди 6 години )
    Има една страхотна екстра , която според мен е задължителна , автоматичното прибиране на огледалата . Заключваш и те се прибират , палиш и те се отварят за града е супер удобство .
  • #19
    старата генерация ( преди 6 години )
    Малийййй, направо се чудя как едно време се оцелели живи без подгряване на седалките, без ЕСП, регулиране на волана, датчици за паркиране и такива ми ти екстри. Абе направо сме си рискували животеца да ви кажа. Едно време разчитахме и на табелите и на знаците, а не какво ще ни каже навигацията. Сегашните младежи ги гледам, ако се отдалечат на 2 преки от тях трябва да пуснат навигейшъна, за да не се изгубят горките. Неориентирана раотъ! Такива са и в живота. И да им е топличко на ду-***-та-та...
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така е! При Мерцедесите подгряването се включва с 3 лампички (степени), след това намалява на 2 и 1. Първите 10 минути и след това го изключваш просто да затопли малко - културна работа! Никой не е казал, че трябва да свариш яйцата:))
  • #17
    жена ( преди 6 години )
    Присъединявам се към мнението че подгряването е много важно. Какъв комфорт, как да се съсредоточиш в карането като седнеш на седалка с температура 0 градуса? Това е нечовешко! Не случайно още през номври в ЛИДЛ изкупиха седалките с подгряване.....
  • #16
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    То не е казано, че подгряването на седалките трябва да работи цял ден. Включвам го само за малко ако колата е студена.
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Предната ми кола беше с подгряване на седалките и мога да кажа, че тази екстра никога не съм е ползвал. НИКОГА! колата стоеше навън и гараж не е помирисвала. За вредата за мъжете от тази екстра има много писано и всеки може да го прочете щом няма обща култура да го знае. А да и не съм зиморничав и държа на студ, а и колата бързо загрява купето. Единствено жената много се кефеше на тази екстра и непрекъснато работеше при нея. Ама жена, изнежена и все и студено.Даже лятото сутрин пущаше подгряване
  • #14
    d2 ( преди 6 години )
    Подгряването на седалките е най-използваната екстра през зимния сезон, особено ако колата е навън. Не е вярно, че се предлага само при кожен седалки, но при тях просто е задължителна.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Практичен,Подгряването си работи перфектно и на салони не от кожа. За зимата е задължително, в моята го пускам ноември и спирам март. За мъжа е вредно при ползване от няколко часа на ден. Кой го ползва по толкова? Някой спомена електрохроматичните огледала. Абсолютно би трябвало да са задължителни, спасява в доста ситуации от ослепяване.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Съвсем неотдавна преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас.Защо ли колите от преди 30 г. имаха задни чистачки. Говоря за масови модели Корса, Поло, Гоуф, Пежо и т.н.?Въпросът ми е към този, който трие мнения? Сигурно и това ще го изтрие! Защо ли? Толкова ли е зле горкият!
fallback
Последни