fallback

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Някои от тях само преди 10-ина година изглеждаха като суперлукс

Съвсем неотдавна – преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас. Същото важеше и за електрическия пакет за задните стъка. Сега тези екстри са включени в базовата версия на почти всички нови модели. Технологиите не стоят на едно място и неща, които някога изглеждаха излишни, вече са задължителни.Представяме ви опциите, които според нас, трябва да присъстват задължително във всяка нова кола. Умишено пропускаме скъпи и луксозни автомобили, натъпкани с почти всичко, което може да измисли човек. Евтините модели също не участват, тъй като при тях се прави всичко възможно за постигане на минимална цена. В тези опции не са включени и някои функции, които вършат много работа, но човек спокойно може да мине и без тях.1. Система за стабилизацияТази електронна система е добре известна под абревиатурата ESP, въпреки че понякога се появява и като ESC, VSC, VDC, DSTC, DSC. Нейното основно предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба. Ако даден модел разполага с нея, то това предполага и наличието на ABS (антиблокираща система), затова и с нея не се занимаваме в случая.Системата ESP работа с датчиците на ABS, които определят скоростта на всяко от колелата. Има и датчици, отчитащи положението на волана и педалите, като всичко това позволява на електрониката да анализира състоянието на автомобила и намеренията на водача. Ако системата реши, че те си противоречат едно на друга, тя започва да намалява въртенето на отделните колела и да снижава оборотите на двигателя, докато автомобилът не тръгне в посоката, в която го направлява шофьорът.2. Странични въздушни възглавнициВсички съвременните автомобили са оборудвани с фронтални въздушни възглавници. Много от производителите обаче икономистват страничните еърбези. В същото време пред пасажерите имат близо метър свободно пространство, но в същото време са само на сантиметри от металните части на автомобила. Дори каросерията да е конструираната така, че да пречи на силната деформация при удар, то тя няма как да спре инерционните сили и да защити пътниците от тях.При инцидент най-сериозна за застрашени главите на пътниците, тъй като тях не ги защитава предпазния колан. Затова и страничните въздушни възглавници са много важни в случая, тъй като те със сигурност ще намалят риска от сериозни наранявания при катастрофа.3. Датчици за паркиранеДвижението назад е един от най-трудните елементи при шофиране. Има хора, които дори след дълги години зад волана не могат да се спряват с него. Ситуацията се влошава при ограничено прастранство. Ако на автомобила са поставени поне задни датчици, това значитено ще облекчи неопитния или неумел водач, който е принуден да се движи със задната част напред.Естествено, камерата за заден ход е още по-ценен помощник. Да не говорим за системата за автоматично паркиране, която сама намира свободно място и от шофьора се иска само да натисне педала на спирачката след извършване на маневрата. Това решава всички проблеми.4. Регулируем по дължина воланОтсъствието на подобна функция изглежда като анахронизъм, но все още се срещат модели (дори по-скъпи), при които воланът може да се регулира само на височина. Това създава проблеми за някои хора – най-вече тези с нестандартно телосложение, и те се затрудняват да намерят най-удобната позиция зад волана. Регулирането на педалите, което се предлага при по-скъпи модели, също е доста полезна опция.5. Система за достъп без ключТази система позволява разблокирането на автомобила само с едно натискане на бутон на ключа. Няма смисъл да се обяснява защо подобна функция е много удобна, но все пак – улесняване на достъпа до автомобила, особено в студено време или през нощта. В повечето случаи системата е свързана с алармата на колата и така само с едно движение се отваря вратата и се изключа сигнализацията.6. Подгряване на седалкитеТази функция се оценява през зимата, особено ако този сезон продъли по-дълго и температурите паднат значително. Комфортът е много важен не само за шофьора, но и за пътниците, затова подгряването на седалките е задължително, най-вече когато седалките са кожени.7. Навигационна системаФакт е, че съвременните смартфони предлагат различни приложения, които заместват навигацията на автомобила. Тя обаче си има някои приемущества. Основното е, че е разполоена на удобно място и на шофьора не му се налага да се отвлича от пътя, за да види посоката, която трябва да следва. Освен това навигационната система на автомобила е по-голяма на размери и детайлизацията на изображенията е много по-лесна. Съвременните навигации също така показват задръстванията и ремонтите по пътя, което също е много полезна информация.8. USB-портНаличието на USB-порт прави пътуването по-удобно, тъй като можете да качите любимата си музика на флашка, която да активирате по всяко време. Теоретично може да се ползва и SD-слот, но в него няма как да вкаращ зарядното на смартфона. Или път на друг уред, който искаш да заредиш по време на пътуване.Снимки: Motoringfile.com

Тагове:
fallback
  • #11
    практичен ( преди 6 години )
    От изброените екстри изключвам подгряването на седалките. Не карам коли с кожен салон и заради това. Зимата студено, а лятото спарва. Иначе изглежда добре и лесно се поддържа, но е непрактично да си с кожен салон. А и е доста вредно за мъжете подгряването на седалките.Навигацията също е изключвам. Безбожно скъпа екстра с много съпи ъпдейти на картите. Не си заслужава просто. Външна Гармин с 1 безплатен ъпдейт на година е прекрасна алтернатива на заводските навигации.
  • #10
    До 112 ( преди 6 години )
    Говори само от твое лице.БМВ435 е едиствения смисъл да се влиза в тоя форум
  • #9
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Аз пък като си имам ABS, клима, ел. пакет и серво на волана, друго не ми трябва. На приятелката ми Адам-а е нахакан с екстри. Няколко пъти съм го карал, нито ползвам разни портове, нито ми трябва парктроник, навигация и т.н. Излишни работи според мен. Иначе зимата, ако колата ви е с кожен салон, подгряването на седалките e готино, особено ако е минус 10 градуса и надолу... :D
  • #8
    112 ( преди 6 години )
    Bmw435icc,X3G01 ти изобщо не ни интересуваш.
  • #7
    Ебати новостите ( преди 6 години )
    Моята Laguna модел 2009 има Keyless Entry и какво ли още не - за какви "новости" става дума
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-безсмислената екстра е навигацията защото софтуера им остарява за няколко години и трудно се ъпдейтва. Пробвайте да ползвате навигация на кола отпреди 10 години. Като имаш хубав смартфон и поставка със зарядно за него в колата, не знам за какъв *** ти е.
  • #5
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Za men nai-vajni sa:Head up displey360 top viewPera zad volanaAdaptivni amortisioriAudio systema minimum 600WAmbientno osvetlenieKoja Napa navsiakadeee
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Възглавниците и стабилизацията не са пасивни системи за безопасност. По точно второто не е.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    ДРУГО СИ Е ПАРКТРОНИКЧЕТО И КАМЕРАТА ЗА ЗАДНО.МНОГО УЛЕСНЯВАТ
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ненужни са, докато не си свикнал да ги ползваш или ти се наложи да ги ползваш! Но за ***, 3 ***, 4 гуми и волан са достатъчни...Ако притрябват еърбезите... или нема смисъл? На 15г бангии не се знае дали работи и фронталния
fallback
Последни