fallback

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Автомобилният експерт Джейсън Фенске е категоричен - не трябва

Един от въпросите, вълнуващи собствениците на автомобили особено в зимно време, е трябва ли двигателят да се загрява преди стартиране. Своя отговор дава експертът Джейсън Фенске в своя YouTube-канал - Engineering Explained.

Тагове:
fallback
  • #22
    вин ( преди 6 години )
    Подгряването не е само за двигателя,има и масло в авт.скоростна кутия,има и гумени семеринги, шлангове,пластмаси и т.н.Едно е да тръгнеш бавно,без газ, по надолнище, друго да се включиш на маггистралата със 120 при температура -20 на втората минута след палене.
  • #21
    Дизел ( преди 6 години )
    Определено има голямо значение какъв е автомобила. Дизела примерно на място не загрява а изстива, така че ако говорим за дизел, мисля че статията е напълно вярна, защото на място двигателя би загрял значително по-бавно, което означава че ще работи по-дълго време на студено, и износването наистина е по-голямо ако чакаш на място. При бензина обаче е малко по-различно, и за него не съм сигурен дали е добре да се загрява на място или не.
  • #20
    carpe_diem ( преди 6 години )
    А, турбото си се чака след магистрално каране.Въпреки че на моя дзвер срелката си седи най-отляво даже и като карам със 140 - отива към червеното само като я настъпя по-силно. Ама пак - за всеки случай преди да спра на бензиностанция намалявам за малко до 80-100 и на бензиностанцията на място още 1-2 минути...В града или при нормално извънградско няма смисъл, освен ако не се ръчка много...То повечето време при спокойно каране си извън турбо обороти...
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ще подгрявам двигателя, ще чакам турбото да се охлади след дълъг път, глупости...Живейте си живота, колите са направени да ни служат, като се счупят, взимате друга и това!
  • #18
    експертее ( преди 6 години )
    Да та таковам у експерта..инжекторите ок.А Автомобилите с турбини.Знаеш ли кога тааа боза наречена масло при -50 ше мине около лагерите на турбото.Таман никога...Е за това сме на тоя хал.Експерти/...бегай оттука.
  • #17
    Стоян ( преди 6 години )
    Разбира се, че трябва - температурните разлики и рязката промяна в оборотите и режимите на двигателя са най-големия проблем които може да предизвика мигновенно заклинване и счупване я на колянов я на разпл. вал.Че се износвала повече - голяма работа да няма да ми е за 20 години тази кола.
  • #16
    FenIX ( преди 6 години )
    Колата е като жената - трябва си подгряване ;) Може и веднага да почнеш да ръгаш...скоростите, ама се губи от удоволствието ;)
  • #15
    до /// ( преди 6 години )
    Абе байо, то сега при американчетата гони -40.Не е като и при тях да няма.Ниагара замръзна.
  • #14
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Ако се кара бавно и до 2000 оборота без газ, не е нужно да се загрява.Половин минута не се брои - то докато си сложиш колата и огледаш дали всички лампички са загаснали и то минало.Виж, при старите коли с карбуратори или някакви изпушили дизелаци може би трябва, не знам, също сигурно ако е наистина минус 20-30 градуса - това са си екстремуми все пак.
  • #13
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Малко се засинях със запетаите...
fallback
Последни