fallback

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Автомобилният експерт Джейсън Фенске е категоричен - не трябва

Един от въпросите, вълнуващи собствениците на автомобили особено в зимно време, е трябва ли двигателят да се загрява преди стартиране. Своя отговор дава експертът Джейсън Фенске в своя YouTube-канал - Engineering Explained.

Тагове:
fallback
  • #42
    Aglar ( преди 6 години )
    Евала! Едно адекватно мнение!
  • #41
    wfe ( преди 6 години )
    кво подгряване, кви пет лева.. материали, масла ***.. няма да векуваш с тая кола. Живота е много по-ценен от колата или която и да е нейна част. Чакащите по над 10 минути сутрин да се замислят! 1 до 2 мин да разбърка добре маслото и се потегля леко. Кано леко не означава да се ВЛАЧИШ - просто караш до 2000об. което на 6та предавка може и да е бързо ;)
  • #40
    Анонимен ( преди 6 години )
    За да ви е мирна главата - зимата слагате колата на трупчета и се движите с градския транспорт. Ще спестите пари, двигателя няма да се износи и всичко е точно ;)
  • #39
    Владо ( преди 6 години )
    Този автомобилен експерт е гола вода!!! Ужасявам се на необразоваността на човек, дръзнал да я сподели в официална медия. Ако само си беше прочел книжката за упътването на колата, щеше висше да завърши спрямо това което е сега. Не само смесообразуването се нуждае от постигане на работна температура - доказано от факта, че при редица автомобилиима системи за отопляване на горивната смес - помпи с водни ризи, печки и т. н. но най-вече износването на автомобила е най-голямо при студен старт, решава
  • #38
    Валдес ( преди 6 години )
    Двигателя се загрява по бързо когато автомобила се движи защото се настъпа газта и се върти по бързо. Няма никакво друго значение за загряването му дали се движи или не.
  • #37
    Скрунджо ( преди 6 години )
    И да - това за 5000 евро глоба за подгряване в Австрия, което писахте в края на миналата година, е фалшива новина. Няма такава глоба там.
  • #36
    Скрунджо ( преди 6 години )
    Разходомерът е показателен - докато не падне под литър на час не тръгвам. При 0 градуса почва от 1.6/час и слиза до 0.8 за няма и минута. При -10 почва от 2/час и отнема около 2 минути да слезе под литър.След това карам кротко първите 1-2 км.
  • #35
    Аз ( преди 6 години )
    Двигателят се заграва по-бързо, когато автомобилът е движи. Става въпрос първите няколко минути да се кара по-кротко, с по-малко натоварване.
  • #34
    motorcycle_fan ( преди 6 години )
    Има основи на материалознанието които няма как да се променят. Студените стартове на ДВГ оказват негативно влияние върху износването му. Два двигателя с пробег 100 000км, ще се различават един от друг в зависимост от начина на експлоатация. Колкото повече студени стартове и къси разстояние е изминавал, в толкова по лошо техническо състояние ще се намира. Всички доводи, че няма мужда от загряване са от екологична гледна точка и не са издържани технически.
  • #33
    motorcycle_fan ( преди 6 години )
    Всеки един ДВГ е проектиран да работи при оптимална работна температура. За целта към ДВГ има охладителна система, която се грижи да поддържа тази температура в най благоприятни граници. Същото се отнася и за двигателното масло, което смазва триещите се части. Неслучайно и вискозитета на маслото е коренно различен при -20, +40 и +100 градуса. Така, че работната температура оказва влияние върху износването на ДВГ. Когато двигателя и маслото са студени, най добре е да не бъдат натоварвани.
fallback
Последни