Все повече автомобилни производители преместват своите търговски центрове във виртуалното пространство. Много от тях са на мнение, че до няколко години познатите ни салони ще изчезнат изобщо. Първа успешна онлайн-продажба записа и компанията Mitsubishi, като за нея клиентът използва смартфона си.
Сделката бе осъществена във Великобритания, където 43-годишният Антъни Дън стана собственик на ново Mitsubishi ASX. От прес-службата на японския производител твърдят, че кросоувърът е бил поръчан буквално по време на обедната почивка на клиента, който дори не е посетил дилърнски център.
Оформянето на цялата сделка е отнело точно 20 минути. А след 3 седмици колата е доставена в автосалона, откъдето Дън я е взел лично, въпреки че е можело тя да бъде доставена там, където пожелае той самият. Това е първият чисто нов автомобил на англичанина, който досега е купувал само употребявани коли.
Специално за продажбата на коли онлайн, компанията Mitsubishi е пуснала сервиза Mitsubishi Buy Online, който работи като допълнение към дилърската мрежа. В него клиентът получава достъп до виртуален шоу-рум, къздто може да се запознае с всички модели на марката.
При онлайн-покупката клиентът може да използва програма „трейд-ин” (замяна на стар автомобил), както и други финансови услуги – като лизинг или кредит. Възможно е и купуването на аксесуари, както и записването на тест-драйв за избрания модел, още преди сделката по купуването му да бъде завършена.
Снимка: Mitsubishi