Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Повече налягане през зимата
Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Разменете предните със задните
Гумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя.

Следете дълбочината на протектора
Българският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Подредете умно товара
По празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.
 

Тагове: nokian tyres
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Изследването на Нокиан е правено при екстремни скорости в завой, когато колата се принуждава да прави " понички ". Така че, този извод е верен, но важи само за състезатели, членове на клуба " Млад ***, селски бек ". Който кара разумно и си контролира скоростта в завой, трябва да слага по-добрите отпред, както си го знаем!
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 8 месеца )
    Благодарности на колегата постнал изследването на АДАС. Общо взето се покрива с моя опит. Мишлен(карам зимни) и Континентал(карам летни) правят най-добрите гуми в момента. Гудиър за нищо не стават (зимни). Тойо съм карал зимни и летни и бих казал че са средна хубост. Фулда правеха добри гуми преди да ги купи Гудиър. Би било добре ако някой сподели впечатления за Дънлоп.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    изстрадал ( преди 10 месеца )
    Зимно време се слага само и единствено с 4-ри еднакви зимни гуми - казвам го от опит, понеже и аз така мислех - слагаш ХУБАВИТЕ зимни гуми ОТПРЕДЕ и като набих спирачки в екстремна ситуация, предните гуми спряха, но задните- НЕ и колата започна да се върти като пумпал, добре, че не пострадах...
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Telecentar ( преди 1 година )
    1-во добрите зимни гуми трябва да са отпред с тях спираш и завиваш 2-ро зимата с твърди гуми си за гробищата, незнам кой е правил правил поста ама явно нищо не разбира...кой експерт ще каже такава глупост!?
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Зависи само от това какви трикове можеш да приложиш - като увеличиш контактното петно, се деформира по-силно гумата, което увеличава вътрешното триенe, което се добавя към това между асфалта и гумата (външното). Няма смисъл да оспорваме практиката, хората са го тествали нагледно. Дори Мишлен и Континентъл споделят, че единствения смисъл на "нормално" напомпване, вместо на по-ниско, е удължаване живота и трайността на гумата, както и по-равномерно износване (не че те не са важни).
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Добре, да проверим ли ? силата = площ * налягане Като спуснеш гумите, вдига се площта, но пада налягането. Като ги препомпаш, увеличава се налягането, но пада площта. Силата на притискане, която дава сила на триeне, или сцеплението обаче, винаги остава една и съща - равна на тежестта на автомобила, която се пада върху всяко колело. Няма откъде да дойде по-голяма сила на притискане, освен ако не натовариш колата повече. Тоест, сцеплението не зависи от налягането и площта.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Вечния кмет ( преди 1 година )
    Ей, големи разбирачи в коя сайт. Смех!
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до Колев ( преди 1 година )
    Напълно вярно е вашето съждение относно налягането в гумите, но медалът има обратна страна, която е също физика за 8 клас. Високото налягане в гумите прави контактната площ по малка, оттам налягането върху пътната настилка по голямо при еднакво тегло и оттам по устойчива при сняг и киша. При лед е обратното - трябва да спаднеш гумите.
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до: Колев ( преди 1 година )
    При затъване да, но не и при каране непрекъснато. При спаднали гуми нямаш добре чистене на ламелите и каналите. Задържа се сняг и вода, които не могат да бъдат изхвърлени и много се влошава сцеплението. По-голямата площ на гумата не значи автоматично по-добро сцепление. Помисли! И не случайно по-малкият размер гуми зимата е препоръчителен. Пак помисли защо! ;)
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Roadrunner ( преди 1 година )
    И то кво излезна, че моя eurowinter на Фалкен, не е по-зле от милшена ,