IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Повече налягане през зимата
Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Разменете предните със задните
Гумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя.

Следете дълбочината на протектора
Българският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Подредете умно товара
По празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.
 

Тагове: nokian tyres
0 от 500
  • #14
    16 rate up comment 4 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    Трябва да се кара с 4 еднакви гуми и не по-стари от 5 години максимум. Горе долу на 15 хиляди км ги разменяш предни и задни и не би трябвало да има проблеми или големи разлики в дълбочината на грайфера. Това при нормално каране, при газ-спирачка всякакви аномалии в износването са възможни.И да, реномираните марки са за предпочитане. При мен 4 годишен Бриджстоун се държеше несравнимо по-добре от нов корморан. Тва корморана не е гума, а някакъв саботаж направо!
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Айляк ( преди 6 години )
    С калпава гума отпред как се спира? Няма да се завъртиш, но ще спираш 1 км.
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    От години споря с глъмави гумаджии, и пишман шофьори, че хубавите гуми е слагат отзад! Калпава гума отпред в най-лошия случай ще те остави да буксуваш на някой баир. Калпава гума отзад ще те утрепе!
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Пена другарю, тва вие с електричките не фатате от коли и това е :DКви българи те гонят - статията е превод от някое западно списание :D
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Aбе големи патрони сте се събрали тука щом коментират с пренебрежение хората, които карат 10-годишни коли, и които гледат да спестят някой лев. Ама кой ви знае колко от вас карат собстбения си автомобил, а не на мама или на тати тупалката!!! Я се стегнете малко!
  • #9
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Типична родна картинка:Заплата 800 леваавтомобил S class W220 - 8000 левагуми Michelin - DOT 0506, за по 25 лева бройката от OLXПари за алкохол и цигари, давани месечно - 400 леваШушана, усилена от радиото в колатаМного сме далече от цивилизацията, мното!
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Купувал съм нови зимни гуми Nokian и вече няма да правя тази грешка. За мен са много важни показателите - първо гледам клас на сцепление. Точно по този показател останах недоволен от Nokian, което ме изненада, но за мен фактите са си факти. Сигурно можеха да изкарат няколко зими, но представянето не беше добро.Гуми втора употреба не купувам, лятото карам с летни, зимата карам със зимни. Колата ми вече е на 10 години, но не се скъпя за гуми. Безопасността е важна.
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Разбира се, че под такава статия ще се появи някой, който си е купил 10 годишно БМВ или Мерцедес и няма пари за 4 нови Континентала, та купува Дебика от Кауфланд!Добрата гума е по-добро спиране и по-добро пътво поведение!Човек не трябва да предоверява на гумите и автомобила, но фактите са си факти, хубавите гуми запазват качествата си много по-дълго време, има по-добро поведение при дъжд и сняг, има по-добро спиране!Пари от гуми и спирачки не се пестят!
  • #6
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По 350 лева на гума?Интересно какви джанти имаш и на какъв автомобил са монтирани!Ако нямаш пари за 4 нови гуми, значи тази кола не е за теб, защото не можеш да покриеш елементарните й разходи!Никой не говори за неразумно шофиране, но мекици като Дебика и Корморан не стават за нищо!
  • #5
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Да да, Мишлен и Гудиър, глупости. ненужни пари. Ние имаме 10 дни сериозен сняг в годината, ще давам аз по 350 лв за гума.Взимам си среден клас за 200 лв на гума, знам си възможностите, не се правя на рали състезател, и това е. А половината си мислят, че кат сложили гудиър могат да карат все едно е лято...