IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Китайският ES8 е единственият конкурент на Model X на пазара

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Компанията Nio (известна в миналото като Next EV) тържествено представи първия си сериен модел – ES8 и обяви старт на неговите продажби. Всъщност това е втората машина на китайския производител, но суперколата Nio EP9 излезе в ограничен тираж и на доста висока цена, така че едва ли може да се брои за серийна.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Кросоувърът ES8 обаче може да бъде купен от всеки желаещ. Серийната му версия се различава малко от концептуалния модел, показан през април в Шанхай. Тя леко е пораснала на размери, като дължината е увеличена с 44 мм и достига 5022 мм, а разстоянието между двете оси – с 13 мм и вече е 3010 мм.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

За направата на шасито и каросерията на електромобила е използван алуминий, а на предния и задния мост са поставени по един двигател. Сумарната им мощност е 653 к.с. и 840 Нм въртящ момент, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Капацитетът на батериите е 70 кВт/ч, позволяващи пробег от 355 км (по цикъла на NEDC). От компанията допълват, че при постоянна скорост от 60 км/ч пробегът е 500 км.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

В Nio са изпълнили обявената по-рано идея и кросоувърът ще се предлага със сменящи се лесно батерии. Само срещу 20 долара на месец собственикът на колата ще може да получава зареден акумулатор (смяната ще отнема 3 минути), а също така и да използва енергия от система за бързо зареждане.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Към момента фирмените центрове на Nio, в които ще се предлага услугата, са само в Пекин, но идеята е до 2020 г. в Китай компанията да разполага с 1100 пункта за смяна на батериите и с 1200 собствени зарядни станции. Те ще бъдат разположени в 9 мегаполиса в страната.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Серийният Nio ES8 разполага и с автопилот. Това е фирмената система Nio Pilot, включваща предна камера, 5 радара, 12 ултразвукови сензора и още една камера, следяща шофьора.В оборудването на кросоувъра са включени също автопилот за движение по скоростен път и в задръствания, както и система за внезапно спиране при нужда.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

От компанията допълват, че Nio ES8 е първият сериен автомобил в света, оборудван с изкуствен интелект NOMI. Той е определян като „забавен, бърз и интуитивен компаньон, който развлича пасажерите по време на дълги пътувания”.

Убиецът на Tesla – сменящи се батерии и изкуствен интелект

Цената на електрическия кросоувър стартира от 67 765 долара. За сравнение, единственият конкурент на пазара към момента – Tesla Model X, в Китай е два пъти по-скъп – 126 470 долара. В Nio смятат още догодина колата да продава и на пазара в САЩ. А още през април ще бъде представен и друг сериен модел на китайския производител – компактният Nio ES6.

Снимки: Nio

Тагове: nio es8
0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Интервю с Мъск по повод поредния "убиец". Мъск се смее искрено пред журналистката. Пита го защо се смеете. Той отговаря: Have you seen their product? :)))https://youtu.be/0o8vc5wWCb0?t=4m1shttps://youtu.be/bYmiPtCAT8ghttps://youtu.be/Dqvue6yhxKAhttps://youtu.be/nOFFEeoVas0?t=22shttps://youtu.be/0Zux72o3804https://youtu.be/nnwruTvuSqA?t=10shttps://youtu.be/_26CyTzOaXwhttps://youtu.be/L5HFwDPBKKEТва е като приказката за жабата и коня :)
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Третото тримесечие бяха на печалба не от продажба на автомобили а от продажбата на държавната субсидия която им беше дадена под формата на tax credits, което си е като пари. Така че айде моля те първо се информирай и тогава пиши.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако Тесла не инвестираха щяха да имат огромни печалби но да се увеличи производството 5 пъти и да се направи най-големия завод за батерии не е безплатно както убеждават някой хейтъри ами струва милиарди не случайно 3 тримесечие на 2016 бяха на печалба и в отчетите пише колко им е маржа а за Модел 3 прогнозират 25% марж
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Говорим за самия продукт, а не за икономическия аспект и действията на Илон Мъск. Фалирали са компании като Ламборгини, Волво, Сааб и тн. не защото колите им са били лоши, а заради лошо управление.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На Тесла убийци не и трябват, защото тя се самоубива с всеки продаден автомобил загубите се увеличават. Това е все едно да продаваш 20 доларови банкното за 10 долара, колкото повече продаваш толкова повече губиш и то в най-високият сегнент на автомобили струващи срещно 120000 долара. Щом там не можаха да излезнат на печалба, какво остава за средният или ниският сеглемт, там загубите ще са още по-големи. Фалита е само въпрос на време.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Горката Тесла - толкова много "убийци" се появиха, че вече не смее да излезе от вкъщи :D
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    Седи малко хендикап, за да не им е твърде трудно на конглокенцията. Реално с такава предница не знам как биха го приели в европейските изисквания за безопасност. Иначе от една страна с пълни шепи са черпили дизайнерско (интериорно) вдъхновение от повечето премиум производители, но от друга ги изпреварват с много до пазара на електричките. Китайците се учат...
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 години )
    Доста интригуващи характеристики и данни!Само дето не мога да реша, доколко става дума за дефектно субективно възприятие или някаква технологична необходимост, ама от какъв зор са направили опит да увеличат челното съпротивление. Нали всички гледат да го намаляват?!