Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Електромобилите ще създадат битка за 240 милиарда долара

Китай се стреми към доминация в бизнеса с батерии

Електромобилите ще създадат битка за 240 милиарда долара

Пазарът на батерии за все по-бързо увеличаващия се брой електромобили все още е неизследвана територия, но според списание Forbes, в следващите 20 години това ще е бизнес, оценяван на 240 милиарда долара. Което означава, че предстоят сериозни битки за надмощие на този интересен пазар, който има сериозен потенциал за развитие.

Електромобилите ще създадат битка за 240 милиарда долара

Прогнозата на изданието се базира на очакванията, че в следващите 20 години 40% от новите автомобили ще са електрифицирани под една или друга форма – хибриди или електромобили. Това означава поне 40 милиона електрифицирани автомобили на година, като общото производство на коли ще е около 100 милиона.

И бройката на возилата, които ще имат нужда от батерии само ще расте. Смята се, че когато цените на електромобилите и автомобилите с двигатели с вътрешно горене се изравнят, цената на електрификацията, т.е на алтернативната задвижваща система и батерията, ще се укроти на около 6000 долара.

Ако тази сравнително консервативна прогноза за производството на електрифицирани автомобили се оправдае, то автомобилната индустрия ще има нужда от 20 завода с капацитета на Гигафабриката на Tesla, за да удовлетвори глада си за батерии.

Електромобилите ще създадат битка за 240 милиарда долара

Засега изглежда, че само в Китай този проблем се възприема сериозно – комунистическото правителство полага усилия, за да осигури силен старт на местните производители на батерии. В момента в Китай съществуват над 140 компании, които произвеждат батерии за хибриди и електромобили.

Китайските власти установиха минимални изисквания за производство на батерии плюс по-високи минимални нива на капацитета на произвежданите батерии, за да могат компаниите да получават държавни субсидии. Политиката на китайското правителство е да стимулира увеличаването на производството, а след известно време ще започне и натиск за консолидацията на компаниите в бранша. Нещо подобно вече се случва в китайското автомобилостроене, сега същата формула се прилага при производителите на батерии, но ще даде резултати по-късно.

0 от 500
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А СИНДЖИРА МУ КИТАЙСКИИИ, АЙСИ ТРАЙ СИ....
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    Неслучайно ходиха в Африка и си заплюха най-сладките суровини за производство на батерии...
  • #2
    22 rate up comment 1 rate down comment
    ВБА ( преди 1 година )
    Бъдещето, най вероятно е на твърдотелите батерии, за какво ли не...
  • #1
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Китайците отново ще излезнат най-далновидни. Така или иначе повечето стоки вече са китайски, нищо чудно след няколко години и повечето автомобили да са китайски. Докато Европа гледа към вече изживяли златните си години ДВГ и продължава да ги развива, китайците много правилно се ориентираха към батериите. Автомобилните корпорации, дори да решат след някоя година да правят електромобили, ще се наложи да купуват китайски батерии. Въобще няма да се учудя, ако и му сложат наказателни мита!