IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Това можеше да бъде пъвият кросоувър в света

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

В началото на 80-те години на миналия век японската автомобилна промишленост е в подем. Благодарение на прогресивните си компютърни технологии  тя преодолява огромното си изоставане от Европа и Америка и започва да експериментира смело.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Именно един от тези експерименти е Nissan Judo – автомобил, който имаше всички шансове да стане първият кросоувър в света.
Дизайнерите и инженерите на Nissan решават да предложат на младите купувачи автомобил с повишена проходимост, който да бъде еднакво удобен за придвижване в планината, по морския бряг и в града. Така се появява този концептуален модел, който е представен по време на автосалона в Токио през 1987 г.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Кросоувърът е с габаритите на VW Golf от това време. Дължината му е 3990 мм, широчината – 1690 мм, а височината – 1580 мм. Каросерията на Judo предлага редица нестандартни решения. Едно от най-главните е прибиращото се задно колело, което се спуска със специален механизъм. Редом с него в задната броня има и лебедка.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Това прави невъзможно поставянето на стандартна врата на багажника. Затова в Nissan подхождат нетрадиционно и поставят две малки вратички, които се вдигат нагоре. Нещо подобно използват автомобилите от преди Втората световна война. Решението е оригинално, но не е практично – през малките и тесни отвори трудно може да се поставят много вещи, нужни за пътуаване.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Главната особеност на Judo обаче е друга – нестандартен покрив, който се премества назад и превръща автомобила в ефектна „тарга”. Благодарение на допълнителна стойка (така наречения T-bar) носещата конструкция е заздравена допълнително и не страда от наличието на допълнителния елемент.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Салонът на автомобила е готов за серийно производство. В него има аудиосистема Sony с касетофон, CD-чейнджър и еквалайзер. Седалките са направени от специална тъкан, която лесно се мие и не се нагряда от слънцето.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Технически Nissan Judo не е нещо особено  според днешните разбирания – 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, развиващ 210 к.с. при 6500 об/мин. Максималният въртящ момент е 265 Нм при 3600 об/мин. За 1987 г. обаче това са доста впечатляващи характеристии.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Благодарение на системата за задвижване на четирите колела и 5-степенната механична скоростна кутия, кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за около 7 секунди. Впрочем системата 4х4 е една от най-модерните по това време - ATTESA. По-къснно тя е използвана при Nissan Skyline GT-R.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

Judo е напълно готов за серийно производство, като единствено е трябвало да се преработи схемата с резервната гума, за да бъде по-практичен. Както и да се усъвършенства механизма на покрива. В Nissan обаче не посмяват да направят последната крачка, тъй като се притесняват, че толкова революционен автомобил няма да се продава добре. И в някаква степен се оказват прави. Подобен концептуален модел -  Suzuki X-90, излиза на пазара през 90-те години, но се проваля, след като от него се продават само 1500 бройки.

Чудото Nissan Judo, което така и не се състоя

От друга страна, ако Judo бе по-малко радикален в някой решения, то вероятно той би записал сериозни успехи. При това преди появата на Toyota RAV4, която се продава добре още от самото начало.

Снимки: Nissan

Тагове: suv nissan judo
0 от 500