В последните няколко години американският гигант General Motors се изтегли напълно от Европа – първо извади от Стария континент популярната си марка Chevrolet, а тази година продаде Opel на PSA.
Но според главния изпълнителен директор на компанията Мери Бара завръщането в Европа е възможно, макар и с предлагането на мобилни услуги и/или технологии за автономно придвижване.
„Нищо не ни пречи да се върнем в Европа – обясни тя на събитие, организирано от Automotive Press Association. – Това е напълно възможно.”
В момента GM се опитва да промени имиджа си на традиционен автомобилен производител, който от време на време трябва да бъде спасяван от банкрут с парите на американските данъкоплатци и се бори да намери място сред технологичните компании, които сочат пътя за развитието на индустрията.
Бара вече посочи, че GM ще продължи да инвестира сериозно в автономни автомобили, електромобили и услуги за споделена експлоатация на автомобили.
Компанията показа автономен вариант на Chevrolet Bolt през ноември в Сан Франциско и обяви, че през 2019 г. ще включи такива возила в програма за споделяне на електромобили.