Няма спор, че GTI е най-популярната и желана версия на непреходния Volkswagen Golf, но дали тя е най-интересната през годините? Най-вероятно не, особено ако говорим за общия брой произведени бройки. Запознайте се с изключително редкия Golf Country Syncro, от който са сглобени само 7735 бройки.
Всичко започва през 1989 г., когато концептът е представен за първи път в концептуален вид по време на автосалона в Женева. По това време от Volkswagen регистрират небивал интерес, който провокира германците да го пуснат в серийно производство.
Volkswagen Golf Country е изграден на базата на второто поколение на Golf, но се различава от него по значително увеличения клиренс, раздутите калници, грубоватите стоманени брони и, разбира се, системата за задвижване на четирите колела. Това е на практика първият цивилен модел на VW с такова задвижване.
Технологията била доставена от Steyr-Daimler-Puch, чието характерно качество е това, че в по-голяма част от времето задвижва само предните колела, докато диференциалът не засече приплъзване на някое от двете колела, след което системата изпраща до 50% от въртящия момент към задния мост.
Двигателят е 1.8-литров с един разпределителен вал и мощност 90 к.с., а скоростната кутия, с която е комбиниран, е ръчна и има 5 предавки.
Освен всичко това, колите от серията Volkswagen Golf Country Syncro разполагат с допълнителни фарове за мъгла, резервна гума, монтирана на специална конструкция на задния капак, хидравлично усилване на волана, както и специална защита за долната част на двигателя.
Вътрешността на колата е изпълнена с текстилна тапицерия с уникална за Golf 2 шарка, както и двуцветно табло.
Автомобилът на снимките е един от малкото в света, намиращи се в перфектно състояние. Колата е на холандски собственик, предлага се чрез системата на Classic Youngtimers и е изминала само 111 464 км в живота си. Екстериорният цвят е Montana-Green Metallic и е допълнена от специални стикери, характерни за Country.
Цената е 18 500 евро, което на първо четене звучи малко много за един Golf 2, но не бива да забравяме, че това е перфектен екземпляр на един от най-редките и интересни серийни варианти на култовия хечбек от Волфсбург.
Снимки: Classic Youngtimer