IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Focus след фейслифт

Според някои коментари фейслифтът на Ford Focus е типичен пример за това, че нещо което работи и дава добри резултати не бива да се пипа и променя.

Ford Focus след фейслифт
И наистина, чисто технически Focus не се нуждаеше от фейслифт, продава се добре, предлага доста добри технически характеристики и комфорт в каросерията. 

Когато видим преминалия през модернизация и фейслифт Focus обаче, виждаме защо от Ford са поели този риск. Външният вид на модернизирания Ford Focus изглежда много добре. Пропорцията между изтеглените фарове, капака на двигателя и големите отвори в бронята са по-изпипани дори от тези при новото Mondeo


Друга промяна са интегрираните в огледалата за обратно виждане мигачи. В задните светлини са се появили диодни секции. 

В интериора няма толкова видими промени, но има смяна на материали, които са станали по-качествени и красиви. При по-богато оборудваните версии ще видите стартиране на двигателя от бутон на таблото, Bluetooth връзка и навигация реагираща на гласови команди, iPod, USB връзка. Има дори контакт с напрежение 230 V, който дава относително ниска мощност от 150 W, но тя е напълно достатъчна за да се зареди акумулаторът на вашия лаптоп, например. 


Всички варианти на новия Focus са получили системата която включва предупредително аварийните светлини при употреба над 60-70 % от максималния натиск на спирачния педал. Серийно се монтира и стабилизационната програма ESP. 

Двигателите като цяло са познати, но има и новини. Такава ще бъде новата версия на Duratorq TDCi с обем 2.0 литра и мощност 110 к.с. (81 kW). Вече споменахме за новата скоростна кутия със шест степени PowerShift, разработена заедно с фирмата Getrag, която изисква по-малки усилия от водача при превключване на скоростите. 

Ford усилено работи за намаляване на вредните емисии от своите автомобили и това добре се вижда при двигателите 1.6 TDCi, които емитират по-малко от 120 г/км въглероден двуокис. Наред с това ще видим и специален „зелен” модел Focus ECOnetic (също с двигател 1.6 TDCi), при който емисиите СО2 са само 114 г/км. Сред промените тук са понижено окачване с 10 мм отпред и с 8 отзад, както и появата на преден и заден спойлер. 


При бензиновия двигател с обем 1.8 литра ще видим и версия Flexifuel, която е способна да използва освен бензин и био-гориво, а при бензиновия двигател с обем 2.0 литра може да се купи и вариант работещ на газ. 

Ето пълния набор на бензинови двигатели предлагани с модернизирания Ford Focus. Базисен ще бъде агрегатът с обем 1.4 литра и мощност 59 kW, следва двигател с обем 1.6 литра и мощност 74 kW, отново 1.6 литра но този път тип TiVCT с мощност 85 kW. Следват двигатели с обем 1.8, 2.0 и 2.5 литра и мощност съответно 92, 107 и 166 kW. 


Най-силният бензинов двигател е тип Duratec и има максимален въртящ момент 320 Nm. Естествено той ще се монтира на „горещата” версия ST. 

Наборът от дизелови двигатели започва от двете версии на 1.6 TDCi с мощност 66 и 80 kW. Следват 1.8 TDCi с мощност 85 kW и две версии на дизела с обем 2.0 литра, с мощност съответно 81 и 100 kW.
0 от 500