Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Екс-мениджър на VW влиза в затвора за 7 години

Оливер Шмид ще трябва да плати и глоба от 400 000 долара

Екс-мениджър на VW влиза в затвора за 7 години

Втора присъда заради скандала с манипулираните дизелови двигатели бе произнесена в САЩ. През август един от инженерите на Volkswagen – Робърт Лян, бе осъден на 40 месеца затвор, но този път съдът беше доста по-строг и прати зад решетките за 7 години един от бившите шефовете на концерна за Северна Америка – Оливер Шмид, съобщава AFP.

Екс-мениджър на VW влиза в затвора за 7 години

Прокуратурата успя да докаже, че именно Шмид е един от виновниците за машинациите с двигателите, поставяни на колите на концерна в САЩ. Екс-мениджърът беше заплашен от общо 169 години затвор по всички обвинения, но някои от тях не бяха доказани. Шмид сключи сделка и призна своята вина, като успя да избегне максималното наказание.

Освен че ще прекара зад решетките 7 години, бившият шеф във Volkswagen ще плати и глоба от 400 000 щатски долара (2 пъти повече от Роберт Лян). След произнасянето на присъдата Шмид ще бъде екстрадиран в Германия.

В същото време германската прокуратура започна проверка по сигнал на организация за защита на околната среда, която обвинява BMW AG в използването на устройства, който намаляват вредните емисии при тестване, но ги увеличават при ежедневно използване.

Екс-мениджър на VW влиза в затвора за 7 години

Агенция Bloomberg съобщава, че баварците са били обвинени от екоорганизацията DUH. Оттам твърдят, че при седана 3-Series 320d нивата на вредни емисии в действителност са много по-високи от обявените от производителя. Представителят на прокуратурата Ане Ляйдинг потвърди за започналата проверка.

На свой ред юристите на BMW категорично отхвърлят обвиненията, като твърдят, че методиката на тестовете, при която автомобил се придвижва на трета скорост със 70 км/ч, не съответства на реалните условия при всекидневно шофиране.

Снимки: Autoweek, BMW

Тагове: bmw volkswagen
0 от 500
  • #10
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ха, че то кой кара на 3та със 70 ?
  • #9
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Не, вагончета, истината е че лоените немски мозъци решиха да минат тънко и да пробутат канцерогенната си дизелова технология за "екологична" докато японците хвърляха милиарди за разработки на наистина екологични технологии като бензиновите хибриди. Сега просто всеки си получава заслуженото. За съжаление, последствията са твърде леки за измамниците. Трябваше целият им висш менидммънт да е зад решетките, с подобни глоби.
  • #8
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Истината е че всички лъжат с разхода, вредните емисии и т.н.
  • #7
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Опппаааааа!!!! Истината започва да изплува! Не само ФВ са нагазили в просото! Всичко ще излезе на яве! Малко по малко ...
  • #6
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И пак дребните риби ще операт пишкиря, а Рулетката ще си харчи милионите в пенсия. А Меркел, а правителството, а тези които ги прикриваха в Брюксел, макар да се е знаело още от 2007 г. за манипулациите? Кога и те ще си получат заслуженото?Кога ще ги осъдят не само за измамите, а и за хилядите хора измрели от техните манипулации и лъжи?Кога? И до кога ще се толелират концерните измамници? Ако вас ви хванат да сте махнали например катализатора ще ви спрат колата от движение и ще ви скъсат от глоби
  • #5
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Auuu diii ( преди 1 година )
    БМВ320д на трета със симсе не се кара, то матор лий?
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    Как умело прикриха новината за 4 цилиндровите двигатели на БМВ.Сега вече Georgi ще разбере защо неговото БМВ320 кори много по малко на магистрала отколкото Мазда6 за което е писал в тест драйв.Вече е ясно че няма чисти дизели и ако има то е защото не са го хванали.
  • #3
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не е все, точно тези с "чистите дизели" дето напълниха Европата ще го отнесат. Надявам се и другите престъпници от PSA да си получат заслуженото.
  • #2
    27 rate up comment 4 rate down comment
    7 ( преди 1 година )
    Шефчетата по високите етажи трябва да носят наказателна отговорност, само така ще имат малко повече благоразумие. Неможе да си раздават милиони бонуси а като забъркат някоя такава каша да седят безнаказани. Същото важи и за разни банкерчета.
  • #1
    27 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    все някой трябва да опере пешкира...