Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Когато електричеството не е скучно

Най-красивите автомобили, задвижвани с ток

Когато електричеството не е скучно

Минаха времената, когато електромобилите изглеждаха като декорация към нискобюджетен фантастичен филм – съмнително и странно. Модели като Mitsubishi i-MiEV и Nissan Leaf може и да не вредят на околната среда, но едва ли биха накарали сърцето на автомобилния фен да затупти по-бързо. Има обаче и електромобили, които наистина притежават харизма и собствен стил.

Morgan EV3


Когато електричеството не е скучно

Първият електромобил на компанията Morgan е триколесният EV3. Неговата серийна версия ще бъде представена на автосалона в Женева през март. Електромоторът има мощност 76 к.с. и ускорява машината с тегло 470 кг. от 0 до 96 км/ч за 8,5 секунди. Максималната скорост е 161 км/ч, а пробегът с едно зареждане – 241 км.

Lola Drayson B12/69 EV

Когато електричеството не е скучно

Състезателният електромобил е построен на прототипа от сериите „Льо Ман” B10, в който 5,5-литровият мотор, работещ на етанол, е заменен от електрически агрегат. В него влизат 4 електромотора, развиващи общо 862 к.с. и литиево-желязно фосфатна батерия с капацитет 30 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3 секунди, а максималната скорост превишава 320 км/ч.

Lightning GT

Когато електричеството не е скучно

Спортната кола на английската компания Lightning Car Company все още е само прототип. Купето се задвижва от два електромотора, поставени на задната ос. Купето и шасито са от алуминий и композитни материали. Пиковата мощност достига 700 к.с., а въртящият момент е цели 4000 Нм. Стандартната батерия е литиево-титаниева с капацитет 22 кВт/ч, като се зарежда за 10 минути и осигурява 320 км. пробег.

Porsche Mission E

Когато електричеството не е скучно

Засега това е само концептуален автомобил, но се очаква съвсем скоро да стартира производството на неговата серийна версия. Четиривратото Mission Е има задвижване към всички колела, завиваща задна ос и два електромотора. На теория колата на Porsche ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и изминава 600 км с едно зареждане. Батериите се пълнят на 80% за 15 минути, благодарение на нова 800-волтова зарядна станция.

Renovo Coupe

Когато електричеството не е скучно

Електромобил с ретродизайн и и мощност 500 к.с. Всъщност това е класическо Shelby CSX9000 Daytona, натъпкано с електроника и продавано за 500 000 долара. От оригиталната Daytona са останали само каросерията и окачването, всичко друго е ново и съвременно. Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 3,4 секунди, а пробегът с едно зареждане е 161 км. Зареждането на батериите отнема 2,5 часа.

Faraday Future FFZero1


Когато електричеството не е скучно

Концептуалният спортен автомобил на американо-китайската компания предлага безумен дизайн и аеродинамика, върху която са работили бившия конструкторите от NASA. Серийната версия трябва да се появи догодина, като ще се произвежда в завод в Невада, в който са инвестирани 1,5 млрд. долара.

За задвижването на FFZero1 отговарят 4 електромотора със сумарна мощност 1000 к.с. Ускорението до 100 км/ч от място отнема 3 секунди. Голямото приемущество на тази кола е модулната платформа, позволяваща създаването на електромобили с различни размери.

Rimac Concept One

Когато електричеството не е скучно

Хърватската компания Rimac се готви да пусне в серия своето електрическо купе с 1088 к.с. То ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 305 км/ч. С едно зареждане пробегът е 600 км. Предвижда се производството на 88 бройки от модела, като всяка една от тях ще струва 750 000 евро.

NanoFlowcell Quant F

Когато електричеството не е скучно

Quant F е карбонов електромобил на компанията NanoFlowcell, оборудван с уникални акумулатори. Те представляват хибрид от стандартни батерии и специални клетки, в които след химическа реакция се образува енергия. Тя е предназначена за суперкондензаторите, захранващи двигателите.

Силовият агрегат развива 1090 к.с., като позволява на автомобила да изминава до 800 км без презареждане, както и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди. Максималната скоростпе 300 км/ч. Първите прототипи вече преминаха сертификация и получиха разрешително за ползване в страните от ЕС.

NanoFlowcell Quantino


Когато електричеството не е скучно

Още дна разработка на компанията NanoFlowcell – компактен електрически хечбекс името Quantino. За разлика от Quant F, в него се използва безопасна система за ниско напрежение. Мощността на четирите електромотора е 136 к.с., които позволяват развиване на 200 км/ч. Пробегът с едно зареждане е над 1000 км.

Tesla Model S

Когато електричеството не е скучно

Няма как да минем без законодателя в модата на красивите електромобили. Причините за успеха на Tesla Model S са в задвижването към четирите колела, автопилота и ускоренето от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди.

Седанът има нисък център на тежестта, сериозен пробег и режим Ludicrous mode, при който намалява времето за ускорение до 100 км/ч. На всичко отгоре в Model S може да се натоварят сърф, велосипед и 55-инчов телевизор.

Снимки: Производителите
 

0 от 500