На автосалона в Лос Анжделис бе представено новото поколение на един от най-култовите автомобили в света – всъдехода Jeep Wrangler. Промените по автомобила са предимно технически, като той е запазил разпознаваемия си външен вид.
Разликите в дизайна са минимални – светлините на мигачите са преместени на ново място, променени са и задните светлини. Нови са дръжките на вратите, а предните колела са изместени напред, за да се освободи повече място под капака. Всичко това повече прилича на фейслифт, но в Jeep не мислят така.
„В новия Wrangler има повече от всичко – мощност, всъдеходни възможности, комфорт и технологии. Единствено теглото е по-малко”, категорични са от компания-производител, като уточняват, че всъдеходът е свалил цели 100 кг. в сравнение със своя предшественик.
Половината от това се пада на рамата, в която се използва предимно високоякостна стомана. Капакът и предните крила са от алуминий, докато конструкцията на задната част си остава стоманена. Причината е, че шансовете те да се увредят са по-големи, а ремонтът съответно е по-скъп.
Техническа революция няма. Базов за Jeep Wrangler си остава 3,6-литровият V6 бензинов мотор с мощност 285 к.с. В гамата е включен и 2,0-литров турбодвигател с 268 к.с. Ще има и 2,0-литров турбодидел, който заменя досеташния 2,8-литров агрегат, производство на италианската VM Motori. Неговите характеристики не се разкриват. В миналото отива 5-степенният автомат, който е заменен от 8-степенна скоростна кутия, известна от други нови модели на Jeep.
Новост при Wrangler е системата за сваляне на предното стъкло. При предишното поколение – JK, трябваше да се махнат цели 28 болта, докато сега те са само 4, като инструментът за процедурата влиза в стандартното оборудване на модела. Вече по-лесно се свалят и вратите.
Най-главното обаче е възможността за превръщане на всъдехода в кабриолет. На първото място е изменена конструкцията на мекия покрив, от която се оплакваха почти всички собственици на Wrangler. Сега вече е нужно само да се откачи предната част и да се навие до задната стойка.
От Jeep са категорични, че това е най-комфортният и най-ергономичен Wrangler в историята на модела. Бутоните за сваляне на стъклата обаче си остават на централната консола. Редом до тях е поставен USB-порт. Има и нови ниши за дребни предмети, в това число смартфон или таблет. Моделът е получил и мултимедийна система с голям екран, появил се е и допълнителен цветен монитор на бордовия компютър.
Всъдеходният арсенал на Wrangler се запазва и дори е подобрен. При версията Sahara се е появил режим 4Auto, което означава автоматично включване на системата за задвижване на четирите колела. Екстремната модификация Rubicon остава, като при нея са поставени нови мостове Dana.
Производителят твърди, че благодарение на увеличеното разстояние между двете оси и пренастроеното окачване Wrangler е по-послушен и комфортен. Завиването също ще е по-добро, тъй като е намален радиусът на завой и е добавен електрохидравличен усилвател на волана.
Снимки: Jeep